Annons:
Etikettkritik-medel
Läst 534 ggr
OlleA
2015-06-07 19:09

(M) Ekorren

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ekorren poserar snällt i min äng.

Annons:
OlleA
2015-06-07 19:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Visst syns det att det är en hon?

Whippet
2015-06-07 19:28
#2

Djuren måste älska dig, ser nästan aldrig något djur nu för tiden 😮

I'm out Vilar huvudet i handen

OlleA
2015-06-07 23:39
#3

Du får ge dig ut och spana! Fast jag "fuskar" lite som bor med skogen inpå mig och har en väl inkörd matplats i skogskanten, som jag håller igång under en stor del av året. Även när det inte är matningssäsong kommer djuren dit ibland.

Olle

Jassan
2015-06-08 12:07
#4

Ja jag håller med, djuren måste älska dig. 😃

https://jazzans.wordpress.com/

OlleA
2015-06-08 13:13
#5

Tack Jassan. Det sägs ju att vägen till hjärtat går genom magen, och för många djur stämmer det säkert. 🙂

Olle

badmatta
2015-06-16 00:18
#6

Finaste ekorren jag någonsin sett ser ut som något ur en sagobok. Stadsmänniska som man är så har man tur om man ser en igelkott då och då..

Annons:
OlleA
2015-06-16 00:28
#7

Tack Badmatta! Ekorrar brukar finnas i städernas parker, så visst lönar det sig att spana även där. Jag har t ex sett dem i Slottskogen i Göteborg många gånger. Däremot är det dåligt med igelkottar här på Västkusten, så om de finns hos dig är det verkligen inte det sämsta!

Olle

Tarotstollan
2015-06-16 00:51
#8

Varför är ekorrar så söta?🙂 Många människor tycker de är hemska rovdjur och dödar dem.😕 Det händer att jag ser någon ekorre  några gånger om året, när den är här på vintern brukar vi i huset lägga ut mat fast det är förbjudet.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

OlleA
2015-06-16 06:23
#9

Förbjudet? Vad löjligt! Ekorren är i grunden växtätare och gör ingen stor skada, även om det händer att de plundrar fågelbon på ägg och ungar.

Det är ju faktiskt så att alla djur måste äta för att leva. Men nästan vad de än äter kommer de i konflikt med oss människor. Att det är katastrof när varg och lo dödar får är ju högst begripligt. Tar de älg och rådjur är det inte heller bra - dem vill jägarna ha för sig själva. Räven som tar så mycket sorkar och möss borde då vara populärare. Men nej, det händer att den tar en höna om den kommer åt, alltså är den också en fiende. Då är det bättre med snälla växtätare som rådjur och harar? Glöm det! De kan ju inte skilja mellan vilda och odlade växter, och kommer de in i våra trädgårdar beskrivs även det som en katastrof. I inget av dessa fall handlar det om någon ondska, utan djuren måste som sagt äta för att leva. Själv har jag valt att leva i fred med de vilda djuren, och blir inte sur om de skulle bita av någon knopp i min rabatt. Djuren har det ofta inte så lätt numera, så jag stödmatar dem en hel del. Mest på vintern, men även i mindre mängd under andra delar av året. Ibland får det ske mer eller mindre i smyg här också, för grannarna inser inte alltid att mätta, välnärda djur är betydligt mindre benägna på deras rabatter än hungriga.

Olle

badmatta
2015-06-16 14:11
#10

#9 Synd att man bara kan trycka "Bra inlägg" en gång per medlem.

[::Vera::]
2015-06-19 23:42
#11

#9 Tycker om det du skriver. Det är ju människan som orsakar stora skador, utrotning av djurarter och obalans på vår jord, inte djuren.

Olle, du tar jättefina foton. Fastnade speciellt för ekorren som jag själv tycker är så söt. Såg faktiskt en i ett träd tidigare ikväll, men fick bara se ryggen och svansen innan den stack iväg.

OlleA
2015-06-20 11:59
#12

Tack Vera! 🙂

Olle

Upp till toppen
Annons: