Annons:
Etikettkritik-medel
Läst 353 ggr
OlleA
6/27/15, 11:28 PM

(M) En nybliven familj

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Rågeten pysslar om sina små kid ute på fältet…

Annons:
OlleA
6/27/15, 11:29 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

…och ger dem mat emellanåt.

OlleA
6/27/15, 11:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Kiden är inte många dagar gamla.

Tarotstollan
6/27/15, 11:37 PM
#3

Oh, vilka fina bilder! Hur nära var du när du tog dessa bilder?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annette
6/27/15, 11:37 PM
#4

Dina bilder är alltid fantastiskt fina 🙂.

Hur långt ifrån rådjuren har du varit när du fotograferat dessa bilder?

OlleA
6/27/15, 11:48 PM
#5

Tack Tarotstollan och Anette. Jag var inte  så nära som det ser ut, kanske 50 meter som närmast. Bilderna är tagna med 400 mm teleobjektiv och ganska kraftigt beskurna.

Olle

Vixxen
6/27/15, 11:48 PM
#6

Härliga bilder!

Annons:
OlleA
6/28/15, 9:49 AM
#7

Tack VoxBauers! 🙂

Olle

Jassan
6/28/15, 12:59 PM
#8

Men åh så fina bilder…åhh….tack för att du delar med dig av dina upplevelser…🙂

https://jazzans.wordpress.com/

OlleA
6/28/15, 1:56 PM
#9

Tack Jassan! 🙂

Olle

pernillaoscarsson
6/28/15, 11:29 PM
#10

Åh så fina! Självklart synd att bildkvaliteten inte är den bästa men som du skriver så befann du dig inte så nära dem. Och då får man ju vara nöjd med vad man får. Och nöjd tycker jag absolut att du ska vara :)

Tycker faktiskt att bilderna får en fin effekt, de ser nästan målade ut. Speciellt andra bilden.

Hoppas att du får flera skymtar av familjen och bättre möjligheter när det gäller fotografering :)

OlleA
6/28/15, 11:44 PM
#11

Tack Pernilla för din kommentar. Förutom att de inte var så nära var det ganska mörkt också. Med tanke på risken för onödig störning (jag vill inte splittra familjen) hade jag nog inte smugit så mycket närmare även om jag hade kunnat när kiden är så här små. Däremot kan man ju hoppas att de är framme i bättre ljus någon annan kväll.

Olle

pernillaoscarsson
6/29/15, 12:00 AM
#12

#11 Nä, det klart. Man får visa respekt för djuren och inte tränga sig på allt för mycket. Lätt att skrämma dem helt i onödan.

Brukar de vara framme med kiden i dagsljus? Var ute en runda ikväll för att se ifall jag kunde se några rådjur. Väl medveten om att det kanske var lite för tidigt. Jag såg inga men hörde något bland buskarna. Lät som något stort så antingen älg eller rådjur. Fick dock ingen skymt.

OlleA
6/29/15, 11:54 AM
#13

Nej, det är inte så vanligt att man ser rådjur med små kid i fullt dagsljus. Överhuvudtaget är rådjuren mest framme tidigt på morgonen och sent på kvällen, även om det händer att man ser dem även under andra tider på dygnet.

Olle

Annons:
Upp till toppen
Annons: