Annons:
Etikettkritik-medel
Läst 319 ggr
pernillaoscarsson
2015-07-16 13:21

(M) Trana

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kritik på denna :)

Annons:
fluffis
2015-07-16 15:52
#1

Störtskön bild och fågel!

Det blå i bakgrunden hade jag kunnat klara mig utan men det är en petitess. Annars gillar jag strecken som speglar sig i bakgrunden. Det ger lite liv i bilden (inte för att det behövs men ändå).

Huygens
2015-07-17 00:17
#2

Otroligt bra bild.

Jag kan inte tekniken så bra, men någon sa att man skulle hålla utkik efter ensidiga färger. Det kanske är svårt för den mörka bakgrunden, det vita området på huvudet, kan man ändra exponering eller nåt så man får med fler detaljer?

Om det är en ren exponeringsfråga eller något med färgdjupet, vet inte om det är till hjälp, kolla detta inlägg.

pernillaoscarsson
2015-07-17 00:36
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

#1 Försökte precis att ta bort det men tycker inte att det såg så fint ut, så det blå får vara kvar :) Men kan hålla med dig om att bilden blivit bättre utan :P

#2 Antar att du syftar på det vita fältet i ansiktet på tranan? Funderade lite över det då jag redigerade bilden. Jag redigerar alltid bara kurvorna så att det blir rätt färgbalans i bilden. Kan även lägga på lite skärpa då och då när jag tycker att det behövs, som bilden ovan :) hur som helst så medger jag att jag inte heller blev helt nöjd, tyckte med att det blev för vitt men orkade nog inte riktigt bry mig.

Jag provade i alla fall nu att ändra kurvorna till en viss del, sedan bygga nytt lager för att ändra kurvorna fullt ut på den blivande bilden. Sedan kopierade jag det bita fältet från lagret jag sparat och kopierade in. Nu tycker i alla fall jag att det blev bättre och ser naturligare ut, eller vad säger du? ;)

Huygens
2015-07-17 01:09
#4

Ja, suverän bild.

Truffles
2015-07-18 08:59
#5

Andra bilden blev bättre då det vita inte är så utfrätt. Jättefin bild.

//Anna

"Cats always know whether people like or dislike them. They do not always care enough to do anything about it." Winifred Carrire

Martin
2015-07-18 09:50
#6

Andra bilden en klar förbättring. Nog svårt att ta bort det blåa om man inte beskär bilden. Jag höll en bit papper över den översta delen av bilden för att se hur det sett ut om man beskurit bort lite i överkant för att få bort bryggan (som jag tror de blå är), tyckte det blev rätt bra. Men dock en petitess. Bilden är i övrigt suverän, grattis till bra foto!

mvh Martin

Annons:
pernillaoscarsson
2015-07-18 13:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

#6 Brukar oftast inte beskära bilderna i efterhand, försöker att hitta den perfekta bilden då jag tar den. Men får erkänna att jag helt missade det blå i bakgrunden, var väl helt inne i att få en fin bild på tranan :P Men ju mer jag tänker på det blå desto mer stör jag mig på det. Så nu fick det bli en beskärning ändå. Helt klart bättre utan det blå (y)

Upp till toppen
Annons: