Annons:
Etikettfotografera-djur
Läst 509 ggr
pernillaoscarsson
7/28/15, 10:41 PM

Räv

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hade turen med mig ikväll på mitt sök efter älgar. Såg 1 älg som hastigast springa över vägen. Sedan två helt orädda rävar. Tyvärr var såklart ljuset inte det bästa för fotografering. Försökte ta några bilder men de saknar skärpa helt och hållet. Den ena räven satt bara ca 10-15 m ifrån mig och lekte med ett byte skulle jag tro. Den kollade upp på mig ibland men brydde sig inte. När jag började kalla lite på den så satte den sig ner och bara tittade på mig. Samtidigt kommer räven på bilden mot mig och bara sätter sig ner och stirrar. Inte allas skygga. Hur kul som helst. Men som sagt, väldigt synd med ljuset, annars hade det kunnat bli riktigt bra bilder ;)

Annons:
pernillaoscarsson
7/28/15, 10:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Här är en enormt kass bild på räven som "lekte"

OlleA
7/30/15, 10:35 PM
#2

Grattis till en fin upplevelse! Rävar är verkligen inte lätta att få bilder på i det vilda, så första bilden tycker jag är helt okej.

Olle

pernillaoscarsson
7/30/15, 11:16 PM
#3

Nä verkligen inte, nog första gången jag kommit såhär nära dem i det vilda. Riktigt häftigt. Nu har jag äntligen köpt mitt Tamron 150-600mm så nu ska jag försöka ta mig i kragen och komma igång med fotande ordentligt. Är det fint väder imorgon så tänker jag åka ut i gryningen för att sätta mig i ett jakttorn och hoppas på det bästa :)

Upp till toppen
Annons: