Annons:
Etikettkritik-medel
Läst 426 ggr
OlleA
7/30/15, 10:54 PM

(M) Rådjursparet

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu pågår rådjurens brunst, och man ser dem ofta i par på fälten.

Annons:
OlleA
7/30/15, 10:55 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

"Vad säger du gubbe? Det där som knäpper kanske inte är så farligt?"

OlleA
7/30/15, 10:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

"Nej, vi kan nog beta i lugn och ro".

molam
7/30/15, 11:04 PM
#3

Barnarov pojken! xD

Jättefina bilder! ^^ Fast hannen må nog var väldigt mycket äldre än honan :p

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

OlleA
7/30/15, 11:12 PM
#4

Nja, att bocken (hanen) är så mycket mörkare än geten (honan) har inget med ålder att göra. Inte heller att han är lite större och kraftigare, för det brukar vuxna bockar vara. Detta är åtminstone tredje sommaren som geten håller till i det här området, så hon är inte helt ung hon heller.

Olle

molam
7/30/15, 11:17 PM
#5

Nej jag vet, men tänkte på grånaden i bockens ansikte, grånad brukar innebära att dom har några åt på nacken, och iom att han var nästan helt vit runt ögonen samt att han var grå i övriga ansiktet så har han nog några år på nacken, honan eller geten är fortfarande "röd" i ansiktet viket tyder på att hon inte har lika många år på nacken ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

OlleA
7/31/15, 11:46 AM
#6

Visst, alla blir vi gråare med åren. Men av de rådjur jag har kunnat följa, tycker jag mig se att bockarna blir gråa fortare än getterna. Den här bocken har helt klart några år på nacken, men jag är inte säker på att skillnaden mellan dem är så väldigt stor som man skulle kunna tro.

Olle

Annons:
molam
7/31/15, 1:16 PM
#7

Hm kanske inte, men det spelar ju inte så stor roll ändå ^^ huvudsaken är att dom mår bra ^vilket dom definitivt ser ut att göra =D

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Upp till toppen
Annons: