Annons:
Etikettkritik-hård
Läst 680 ggr
skogsmurmeldjur
2015-08-29 00:03

(H) Kattungar

Vi är just nu jourhem till fyra underbara små luddtussar + deras mamma, perfekt sätt att komma igång med att fotografera igen!

Regnbåge Medarbetare på råttor ifokus Regnbåge

Annons:
pernillaoscarsson
2015-08-29 18:26
#1

Åh så härliga bilder!! Jag älskar gula kattungar :P

Tycker att de är aningen kalla i färgtonen, hade nog blivit lite mer levande med en varmare ton.

Bild 1: Om du beskär bort golvet och bordsbenet (?) till vänster så kommer den bilden att bli bättre. Kanske även ljusa upp en liten aning.

Bild 2: Att svansen är kapad tycker inte jag gör så mycket på denna bild faktiskt då även fjädern är det. Fokuset ligger i ansiktet vilket är bra, fint när morrhåren också hamnar i fokus och syns så tydligt :) Även denna bilden skulle kanske behöva en liten uppljusning.

Bild 3: Älskar den!! Synd bara att tassen är kapad vilket förstör bilden lite. Men annars har du fångar en härlig bild med en lat bebis :) Också här ligger fokuset bra i ansiktet.

Bild 4: Också en fin bild, dock väldigt kall, prova värm upp den lite med lite varmare toner :)

pernillaoscarsson
2015-08-29 18:28
#2

Ett tips är att ladda upp bilderna istället för att kopiera in dem. Det går annars inte klicka upp dem i större format :P

skogsmurmeldjur
2015-08-30 14:08
#3

#1 Tack så mycket för kritiken! Håller helt med, så ska gå igenom dem igen. Såg nu på den här skärmen att de flesta verkar vara lite konstiga i färgerna, så får ta itu med det också.

Trodde även att det gick att klicka upp dem även på detta sätt (fail) men då vet jag till nästa gång!

Regnbåge Medarbetare på råttor ifokus Regnbåge

pernillaoscarsson
2015-08-30 14:22
#4

#3 Visa gärna när du är klar :)

Tyvärr är det iFokus som "failar" på den punkten. Man kan bara ladda upp en bild i varje inlägg, såvida man inte vill lägga till ett bildspel vilket jag sällan uppskattar då bilderna alltid måste ha samma format då, vilket många inte vet om. Så vill du ha in flera bilder så skapa nya inlägg istället :)

Upp till toppen
Annons: