Annons:
Etikettfotografera-djur
Läst 798 ggr
pernillaoscarsson
2015-09-02 21:21

Mitt i maten

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Som rubriken lyder.. :)

Annons:
Martin
2015-09-02 22:10
#1

För att inte ha någon inspiration tar du väldigt bra bilder Pernilla! :)

Påpassligt fångat också och man ser även hur bra camo de har när de simmat intill varandra, de blir svåra att urskilja som individer och därmed undgår de lättare eventuella middagssugna.

Trevlig foto!

mvh Martin

pernillaoscarsson
2015-09-02 22:48
#2

Tack Martin :) Har ju Trönninge Ängar på väg hem från jobbet och jag har ju lärt mig att oavsett om jag har inspiration eller ej så måste kameran med ALLTID. Även om jag bara ska till affären, man vet ju aldrig när något intressant dyker upp.

Hur som helst så kände jag att det var dags för lite nya bilder så det fick bli en tur till gömslet, "tyvärr" fanns det "bara" de gamla vanliga fåglarna och de höll sig mer på avstånd idag än vad de gjort tidigare. Men dessa tre, de hade brått som vanligt. Hade velat filma dem men har inte riktigt lärt mig hur jag ska göra med kameran. Svårt att hinna med att fokusera manuellt när de är så snabba :)

pernillaoscarsson
2015-09-02 23:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Även Hägern roffade åt sig några firrar. Synd att den höll sig så långt borta, hade varit kul med närbilder på detta :)

pernillaoscarsson
2015-09-02 23:05
OlleA
2015-09-03 09:11
#5

Fina bilder, inte minst på den fiskande hägern! Det är helt rätt att alltid ha kameran med sig, för man vet som sagt aldrig när något intressant dyker upp.

Olle

Taggeman
2015-09-03 18:10
#6

#0 Får jag till att det är svartsnäppor.

Det blir riktigt fina bilder du visar upp.👍  Är det nya tameron objektivet du fotar med.  Hur har du det med nacken o träningsvärken. 😃

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

Annons:
pernillaoscarsson
2015-09-03 19:03
#7

#6 åh, jag är superdålig på arter :P Hehe, de första gångerna var jobbiga, speciellt med nackspärren, men det har lagt sig nu ;) dock är det jobbigt för armarna när jag inte har någonting att stödje objektivet på vid fotograferandet. Första minuterna går bra, sedan darrar jag som ett asplöv, klen som jag är ;)

Taggeman
2015-09-03 19:20
#8

#7 När man väntar in bilden brukar jag sitta ner o ha armen som stöd mot ena benet när jag håller i objektivet. Men har man suttit en stund o väntat så känns det tungt.

Sen är det kul att sitta framför datorn o redigera dom bilderna som blev bra.

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

pernillaoscarsson
2015-09-03 20:15
#9

#8 Ja, jag brukar med sitta ner och försöka stödja objektivitet på knät. Dock har jag oftast tajta byxor så benen somnar av lite för snabbt :P

Upp till toppen
Annons: