Annons:
Etikettkritik-medel
Läst 504 ggr
OlleA
2015-09-12 18:54

(M) Familjen är samlad

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hela familjen är samlad.

Annons:
OlleA
2015-09-12 18:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

En bild till på dem.

pernillaoscarsson
2015-09-13 11:10
#2

Åh!!! Är så glad att jag körde min lillebrors bil med superbra bromsar igår. Var bara några centimeter ifrån att krocka med en rådjursmamma, kiden var också på väg över men vände tvärt. Med min bild hade det inte gått bra alls. Gäller att vara riktigt uppmärksam även om jag inte alls hade haft en chans att se dem då hon hoppade ut från en trädgård med hög häck.

(Hade självklart inte kameran med mig så antar att det var därför de dök upp ;))

OlleA
2015-09-13 20:21
#3

Oj vilken tur att du hade rätt bil! Man får verkligen se upp nu när det blir allt mörkare på mornar och kvällar. I torsdags hörde jag att ett rådjur hade blivit påkört i närheten av där den här familjen håller till. En fjolåring, trodde markägaren. Utan att ha sett det döda djuret gissar jag att det i stället var en råget med små hornknölar som jag tidigare har visat bilder på här i forumet. Hon har hållit till i området i åtminstone tre år, men om man inte känner individerna är det lätt att förknippa små hornknölar med ungdjur. Att jag tror att det var hon beror på att jag flera gånger har sett hennes två kid ensamma på sitt fält den senaste tiden. Mamman tycks vara försvunnen. Kiden är inte så beroende av mammas mjölk längre och kan nog klara sig om de får vara i fred, men hade förstås haft bättre chanser under mammas beskydd. Vi får hoppas på det bästa.

Olle

Upp till toppen
Annons: