Annons:
Etikettövrigt
Läst 449 ggr
missan´s
2015-09-27 09:18

Hur mycket tror ni jag kan få för den?

Överväger om jag ska sälja min nybörjarkamera Canon Eos 1000D som jag nu haft ungefär ett år och skaffa en ny, bättre. Frågan är bara hur mycket ungefär man får för den, om det är värt det.

Objektivet är original, EF-S 18.55 mm. 

Den är bra skick förutom att den är något smutsig/repig (?) på linsen men det syns inte när man fotar alls. Skulle även ingå fodralet då, Lowepro Format TLZ 20 , bra skick. 

Kameran köptes som begagnad då den var i ungefär detta skicket, vi gav då 1700kr för den. Fodralet är köpt som nytt. 

Vad tror ni? Hur mycket pengar får man för det tror ni?

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

Annons:
ljungensjenka
2015-09-27 15:25
#1

Har du funderat på att istället för ny kamera skaffa nytt objektiv? 🙂

pernillaoscarsson
2015-09-27 15:43
#2

Du kan ju prova lägga ut den för 1500 och se ifall någon nappar. Om inte annat så kommer folk att pruta och då får ni mötas där ni båda känner att det blir bra.

missan´s
2015-09-27 16:58
#3

#1 Japp det har jag. Men grejen är att jag vill även kunna filma och såklart då ta bättre bilder, så istället för att köpa ett objektiv till min nuvarande kamera och en videokamera så tänkte jag att jag kunde sälja min nuvarande och köpa en bättre som även går att filma med (vilket inte går på min nuvarande Canon Eos 1000D) som skulle bli billigare. Om du förstår vad jag menar :)

#2 Det kan jag göra, tack!👍

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

pernillaoscarsson
2015-09-27 17:41
#4

Jag tycker att du gör rätt i att byta upp dig :) eos 1000d var också min första kamera, den dög bra i början då jag inte kunde någonting alls men sedan kändes den bara pyttig. Bytte då upp mig till en 550d och kände stor skillnad. Kollar jag tillbaka på bilder tagna med 1000d så är kvaliteten inte den bästa.

missan´s
2015-09-27 19:35
#5

Vilket pris tycker ni jag kan sätta då? Är 2000kr för mycket? Min mamma tyckte nämligen att det var ett bra pris men jag vet inte riktigt.. Funderar på typ 1700kr.

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

pernillaoscarsson
2015-09-27 19:38
#6

Fast om du köpte den för 1700 för ett år sedan så lär den ju inte vara värd mycket mer nu med tanke på att linsen är repig? Du kan absolut prova lägga ut den för 2000 kr och se vad som händer. Kolla på blocket och se vad andra vill ha för sina. Du kan även kolla tradera och se vad folk budat.

Annons:
leemland
2015-09-27 20:36
#7

Du ska nog vara glad om du får 1500:- för den. Jag har sett eos 1200D som gått för runt tusenlappen bara. 
Värdet på en kamera sjunker rätt snabbt efter man köpt den, och gav du bara 1700:- för den själv(och den va begagnad då) så tvivlar jag starkt på att du kommer få mer än 1500:-. Om du kollar inne på foto.ifokus och tex söker på vad kan jag ta för min kamera eller något liknande. Så kommer du få fram svar på din fråga 🙂 Inkanyezi brukar ge bra och utförliga svar!👍

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Upp till toppen
Annons: