Annons:
Etikettkritik-medel
Läst 616 ggr
burmamys
2016-01-07 12:07

(M) Simon och Saga myser tillsammans

Vill gärna få kritik på denna bild på Simon och Saga när de myser i soffan! Blir jätteglad om någon vill skriva vad ni gillar och vad som kan förbättras. 🙂

Annons:
Jassan
2016-01-07 23:22
#1

Älskar bilden. Ser så mysigt ut.😍

https://jazzans.wordpress.com/

Ewii
2016-01-08 07:12
#2

Åh jättehärlig bild! Älskar känslan 😍

burmamys
2016-01-08 10:31
#3

Tack så mycket! 🙂🌺

en_person
2016-01-09 23:56
#4

Riktig mysig Bild. Men kanske skulle se ännu mer mysigare ut ifall man gör bilden lite mjukare/vitare så att mysfaktorn höjs ännu lite till. Jag är inte direkt någon expert på fotografering o inställningar med kameran, så vet inte riktigt hur man gör det. Men att få upp mysfaktorn med någon inställning eller redigering efteråt skulle bilden se ännu mysigare o gosigare ut.

burmamys
2016-01-10 09:52
#5

#4 tack för feedback! Bra förslag, ska testa det 😊

burmamys
2016-01-10 20:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Såhär, kanske?🙂

Annons:
Chilinöt
2016-01-18 19:00
#7

Vilken mysig bild :)
Jag skulle nog kapa av lite på bilden dock. Lite på bredden och lite (inte mycket) på höjden. Sen hade jag nog velat att filten i det nedersta vänstra hörnet inte fanns där utan gick ut åt sidan istället som på högra sidan, fanns det kan ju vara lite klurigt att fixa till och gör ju inte jättemycket. Sen även göra bilden antingen ljusare eller mörkare. Tror båda kan fungera. :)

burmamys
2016-01-18 19:06
#8

Tack så mycket för feedback! 😃 Har också tänkt på att kanske beskära lite mer, ska nog testa det! När du skriver "mörkare eller ljusare", hur menar du då jämfört med första versionen i #0?

Chilinöt
2016-01-18 19:20
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Hoppas att det var okej att jag lånade din bild lite för att se och lite lättare att visa. Annars tar jag bort det igen. ^^
Jag tror ljusare fungerar bäst, men mörkare kan fungera också om man vill. Fast det är vad jag tycker. (: Sen kapade jag bilderna för mycket, men jag var inte så noga. Bara för att visa vad jag typ skulle gjort. hehe

burmamys
2016-01-18 19:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#10

Jättekul att du visar konkret! Medan du fixade gjorde jag också det. Jag har svårt att göra bilden ljusare utan att den blir blek, men testade att beskära och sedan att även mörka den och lägga in en svag vinjett som gör hörnen lite mörkare. 

Tycker själv att min mörka blev alldeles för mörk, föredrar din ljusa (den till vänster), du lyckades få klara fina färger i den! Tack för hjälpen!Glad

Chilinöt
2016-01-18 19:32
#11

Ja, det är lite knixigt beroende på vilka program man har. Bara att prova sig fram tills man blir nöjd. Mörka hörn behöver du inte göra. :) Blir bra ändå. Medan du ändrar ljuset är det bra att följa med upp med kontrast ibland. Vet inte om du har möjlighet till det i det program du använder.

burmamys
2016-01-18 19:35
#12

Jo kontrast kan jag öka/minska, liksom ljus och mättnad. Ja som du skriver är det väl bara att testa lite olika. Men skönt att höra någon annans åsikt om vad som blir snyggt!🙂

Upp till toppen
Annons: