Annons:
Etikettkritik-medel
Läst 656 ggr
OlleA
2016-01-09 12:30

(M) Rådjur

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mina älskade rådjur kommer fram och vill ha mat nu när vi har fått vinter och snö. Det lilla smaldjuret…

Annons:
OlleA
2016-01-09 12:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

…och bocken som fällde sina horn någon gång före jul.

Jassan
2016-01-10 10:57
#2

Så fina!!  "Mina" rådjur har oxå kommit fram. Jag kan sitta o titta på dom i timmar.

https://jazzans.wordpress.com/

OlleA
2016-01-10 11:41
#3

Tack Jassan! Du har det bra, för "mina" rådjur vågar inte vara framme i timmar. Åtminstone inte under dagtid. Även om folk tycker att jag bor "mitt i urskogen" så är min rådjursmatplats egentligen inte helt idealiskt belägen. Att den ligger för nära mitt hus är ju en sak. Men det ligger också ett par andra hus i närheten, vilket betyder att såväl folk som hundar ganska ofta hörs tillräckligt nära för att rådjuren ska bli skrämda av dem. Tidigare har jag ofta sagt att "jag flytt int", men på senare tid har jag alltmer börjat drömma om att få hyra ett litet hus som ligger ännu mer avsides i skogen utan andra hus i närheten. Där jag kunde mata rådjur och annat vilt på vintern utan risk att djuren varken stör eller blir störda av någon annan.

Olle

Jassan
2016-01-11 00:03
#4

Nja, jag överdrev nog lite 😞Inte står rådjuren i timmar här men dom står väldans länge o mumsar. Men som du säger så är det inte på dagen…det är typ nu på kvällen o natten som dom är här. Visst ser jag dom på dagen med men då är det bara i någon minut. Fast dom turas om….jag menar att när en har ätit o gått sin väg så kommer nästa gäng hihi. Så tillsammans kan det blir väldans länge för mig o sitta o titta på dom. Jag funderar oxå på att flytta så man inte stör grannar eller grannar som stör djuren….vet precis hur du menar. Förresten så lyckades jag faktiskt ta nån bild på ett rådjur som kom häromdagen….jag ska göra en egen tråd så jag inte kapar din.

https://jazzans.wordpress.com/

Upp till toppen
Annons: