Annons:
Etikettkritik-hård
Läst 998 ggr
Moalinn
3/6/16, 3:54 PM

(H) Hund

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ibland fotograferar jag andra djur än katter och kaniner, men bara ibland. Denna hund är dock lika liten som en katt så det kanske inte är någon skillnad. Har ni någon kritik att komma med är jag väldigt tacksam 😃

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Annons:
måsma
3/6/16, 7:43 PM
#1

Wow! riktigt fin bild, bra skärpa och fina färger! Den fångade min uppmärksamhet, bra komponering med

CayKantos
3/6/16, 11:46 PM
#2

Jättesnyggt! Gillar "the depht" cad man nu säger på svenska :P

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Moalinn
3/18/16, 9:43 PM
#3

Åh tack så mycket båda två, vad glad jag blir! 😃

#2 Skärpedjup är det vi oftast brukar prata om när vi menar djupet i en bild!

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Fisgrisen
3/20/16, 3:11 PM
#4

superfint foto! älskar skärpedjupet ni snackar om! 😍

Whippet
3/23/16, 9:14 PM
#5

Jätte fin, skulle dock vara ännu bättre om du tagit med hela kroppen, inte kapat den.

I'm out Vilar huvudet i handen

Spectabile
3/23/16, 9:19 PM
#6

En kanonbild! Färgerna på naturens bakgrund funkar perfekt ihop med hundens färger 🙂

Annons:
ninor
3/28/16, 6:55 PM
#7

Fin bild! Lite synd att hunden är kapad dock. Försök att alltid få med hela djuret på bilden utan att kapa kropp, tass etc. I övrigt en fin bild med fin bakgrund.

OlleA
3/28/16, 9:30 PM
#8

Tydligen är jag lite emot strömmen, för jag tycker inte att det stör att baken inte är med. Hundens huvud syns väldigt fint och blir liksom "upphöjt" av att man ser hela vägen ner till framtassarna.

Olle

Moalinn
4/1/16, 10:57 PM
#9

Tack för kritiken!

Kan hålla med om att det är synd att hela hunden inte är med men hade lite otur när jag tänkte. Ville egentligen bara ha en bild på huvud och framben men eftersom att hunden lutade sig något bakåt, var väldigt liten/kort i kroppen och samtidigt hade fluffiga öron blev det att jag fortfarande utgick från min ursprungstanke och gjorde allt för att få med pälsen på öronen. Lite tur i oturen. Däremot tycker jag att bilden blev bra i övrigt, vilket ni verkar hålla med om:)

Skulle inte säga att man alltid ska ha med hela djuret. Det är väldigt sällan jag vill ha med hela djuret på bilden men det gäller också att man då är kvicktänkt eftersom att djur gärna rör sig (och sällan gör som man säger) så måste väl snarare bli bättre på att kunna planera om en bild snabbare än jag gör i nuläget. När jag märkte att bilden blev som den blev lade jag kameran ner direkt och tog endast porträttbilder, men borde egentligen ha backat några steg.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

burmamys
4/2/16, 1:17 PM
#10

Måste bara säga vilken underbar bild!😃 Både skärpan, ljuset och att alla färger fungerar så fint tillsammans. Men så älskar jag bilder på djur som uttrycker något, och det gör denna extra fin. Hunden liksom vibrerar av förväntan, håller matte i en godbit kanske? Eller har hunden fått syn på en liten fågel eller något annat spännande?

Moalinn
4/18/16, 9:19 PM
#11

#10 Tack så mycket! Matte håller i en godbit, hihi. Går att se henne i hundens öga om man kollar noga 😃

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Upp till toppen
Annons: