Annons:
Etikettfotoutrustning
Läst 489 ggr
Elsaharr
3/20/16, 9:39 AM

Köpa systemkamera

Just nu fotar jag med en digitalkamera men den bar på senaste tiden börjat krångla. Jag är väldigt intresserad av detta så skulle nu vilja ha en systemkamera. Vad kan ni rekommendera mig som är rätt ny på området? Jag vill ha något lite mer avancerat än vad jag har nu, men inte superavancerat.

Zingo ;D

Annons:
landsbygdsbo
3/20/16, 9:45 AM
#1

Lägg krutet dvs pengarna på bra objektiv.

Ett begagnat  kontrollerat kamerahus + en bra zoom till att börja med )Nikon eller Canon)

[VSK]
3/20/16, 9:52 AM
#2

Ts, du måste säga lite mer exakt VAD du vill fota för nåt. Är det närbilder på småkryp eller bilder på skygga djur mm?.

Men som #1 säger, så köp ett okej hus du tror dig kommer trivas med och lägg så mkt du har råd med inom rimlig peng, på ett riktigt bra objektiv.

Har du råd så rekommenderar jag dig att köpa ett kamerahus och objektiv som är vädertåliga. 

Pentax K3 II med valfritt vädertätat objektiv är ett gångbart tips.

Elsaharr
3/20/16, 10:04 AM
#3

Det jag vill fota är kaniner, hundar och liknande, både i rörelse och stillastående. Tack för era svar!

Zingo ;D

landsbygdsbo
3/20/16, 2:47 PM
#4

Jag kan väl berätta hur jag gjorde.

Plåtade mkt förr,analogt med film.

Då var det Konika T3.

När nu för ett par år sedan ville börja igen så blev valet.

Canon 7d  en robust stryktålig väderskyddad kamera.  Ett 50 mm kitobjektiv + Canons lilla 70 till 200 zoom ur den vita serien

Huset var begagnat och ungefär 1/2 nypriset.

Då hade jag grejor till normala situationer, allt från porträtt fotografier till sportfoto på lite närmare håll.

Men försök att komma med en fotokurs där du bor.

Jag höll nog på ett 1/2 innan d7:an gjorde som jag ville.

En spegelreflex ger ju idag så många möjligheter, allt från att filma i HD till makrofotografering.

PS ett zoomobjektiv på 70 - 200 är riktigt bra till att exempelvis på ngr meters håll få riktigt fina bilder på djur

Upp till toppen
Annons: