Annons:
Etikettkritik-hård
Läst 659 ggr
[Majbot]
2016-03-29 22:18

(H) Smooch

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har ju fallit pladask för djurfotografi. Tog mig ut till ett slottsområden med vovven för att testa på att fotta vid solnedgång. Tar tacksamt emot kritik 👍 Kan påpeka att horisonten inte är sne utan vi satt i mitten av en backe 😛

Annons:
burmamys
2016-04-02 13:29
#1

Haha vilken underbar min hunden har! 😃

Tycker bilden är skarp och fint fokuserad, och gillar särskilt det mjuka bleka ljuset.

lollynonna
2016-04-02 20:47
#2

Ååh vilken fin bild! Vilken kamera och objektiv använder du?

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

[Majbot]
2016-04-04 01:04
#3

#1 Tack! Jo, pallra mig ut till skogs vid solnedgång för en gång skull. Inget slår solnedgång/-uppgång 😃

#2 Tack tack! 😍 Den är tagen med en Canon eos 70D och Sigma 1.4 24 mm ART

Frida B
2016-04-17 22:09
#4

Fin bild överlag, fint skarpt fokus på ögonen och mjuka färger. Kan störa mig lite på kornigheten i bilden (högt ISO i guess?), och att solljuset gör bilden lite "matt". Och hade önskat att hunden inte var så centrerad i bilden. Men bara om man går in på detaljer. Överlag fin och stämningsfull bild med roligt och intressant motiv :)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

[Majbot]
2016-04-17 22:44
#5

#4 Tack! 

ISO 250(640/s) så nej inte högt ISO, kan se viss brus vid 150% crop men jag kan inte se brus i ut zoomat läge? Klart där är lite när en zoomar in, eller så skiljer sig våra skärminställningar mycket 🙂 Mattheten är för att det var molnigt den dagen, därmed den vita himlen, hade gärna haft molnfritt 😂

Upp till toppen
Annons: