Annons:
Etikettfotografera-djur
Läst 520 ggr
felixhaljeskog
2016-06-19 14:55

Stolt Moder

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gick en promenad i Karlslund i Örebro igår, vart en rätt lång runda, det var tråkigt väder och kameran hade inte fått vara i action mycket, vilket var rätt tråkigt. På väg hem så dyker dessa upp i ett led simmandes bort från vart vi står, men vägen hem är åt samma riktning så vi fortsätter gå (bredvid ån). Stannar upp och kollar runt lite å ser två ankor som sitter å tvättar sig på en sten, såg ut som en bra bild i mitt huvud så jag la mig i gräset å började knäppa, sekunden senare dyker familjen vi såg tidigare upp å börjar leta mat (såg det ut som). Jag passar då på att krypa närmare dom å fota.
Jag gör som så att är jag långt ifrån motivet å behöver komma närmare så tar jag några steg närmare, fotograferar motivet, går några steg närmare igen osv osv tills jag kommer så nära som jag känner är tillräckligt. Detta gör jag för att inte missa tillfället ifall att djuret skulle börja försvinna, då har jag iallafall bild på det, om så lite långt ifrån dock.
Jag kom till slut några meter ifrån dessa (änder?), och jag är förvånad över hur nära modern tillät mig att komma när den hade sina ungar där, till slut så började till och med dom röra sig emot mig, vilket man kan se på den här bilden.

Tänkte iallafall bara dela med mig av en dag som höll på att suga (fotomässigt) till att det kom ett tillfälle som gjorde dagen bra mycket bättre, för jag hatar att komma hem tomhänt 😭😃

Sedan till er som är lite mer experter på att klona, får gärna kritisera min kloning i denna bild, för det är väldigt sällan jag använder mig av det å där av inte så bra på det, i min mening.

Annons:
Mari
2016-06-19 19:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Underbar bild! Roligt att få veta lite hur bilden blev till också, sånt är alltid roligt och ger iallafall mig mer känsla för bilden.

Då du bad om att kolla kloningen så blev jag nyfiken, jag såg inget fören jag förstorade upp bilden så mycket det gick, i det inringade området i bilden jag bifogar så ser man en skarp kant när man som sagt zoomar in, annars kan jag inte hitta något galet med själva kloningen. 

Bra jobbat

Ps. fågeln tror jag är någon slags gås?

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

felixhaljeskog
2016-06-20 08:57
#2

Tack och håller med! :)

Oj ja där var det en kant ja! 😃 Tror jag visste om den, bara att jag glömde bort att åtgärda den men tack för att påminde! 👍

Gås, det kanske det är, tyckte den såg lite annorlunda ut från änderna.

Hanna
2016-06-21 13:22
#3

En grågås är det väl.

Jättevackert foto! Bra jobbat.

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

felixhaljeskog
2016-06-21 20:25
#4

#3 Ja det har du nog rätt i, då vet jag det iallafall!

Tack! 😃

Upp till toppen
Annons: