Annons:
Etikettkritik-medel
Läst 379 ggr
burmamys
6/21/16, 12:57 PM

(M) Sindra spanar

Tacksam för era synpunkter på vad som är bra och vad som kan förbättras på dessa bilder!❤️ Sindra satt sent på kvällen och spanade från klösträdet på balkongen. Mobilen ger dålig skärpa i svagt ljus, men nu blev det inte alltför grynigt. Finns det något utöver skärpan som jag kan tänka på att förbättra? Beskäring, mättnad, kontrast, ljus, vinkel, kattens uttryck…? Vilken bild gillar du bäst?

Tack på förhand!🙂

1.

2.

3.

4.

Annons:
burmamys
6/24/16, 1:40 PM
#1

Ingen som vill hjälpa mig…? 😐

kara_murray
6/24/16, 3:47 PM
#2

Jag gillar bild 1 och bild 4. Även bild 2 är bra. Där har du verkligen fått Sindra i fokus. Den 3 bildrn är bra men jag gillar att se båda ögonen det gör sig bättre.

burmamys
6/24/16, 10:58 PM
#3

Tack kara_murray! 😊 Är det något du lagt märke till, som du tycker jag kan förbättra i bilderna? Eller tycker du att de är bra som de är? Vore super att få input om det, så lätt att bli hemmablind. 😊

Mari
6/25/16, 10:35 AM
#4

Den sista bilden tycker jag är bäst av dessa fyra, det är lite svårt att ge ordentlig kritik när du har bäddat in alla bilderna i samma inlägg - då går det ej att klicka på dem för att få se dem förstorat!

Det jag skulle vilja se är mer kontakt med katten, nu vet jag precis hur katter kan vara men att få ögonkontakt är det allra bästa för att framhäva kattens ögon. Ljuset i bilden gillar jag, dock är det något som reflekteras i kattens ögon, misstänker att det är balkongen ovanför som skuggar så det bara blir en liten springa med "utsikt" som nu syns i ögat.

Alla bilderna är även tagna i grodperspektiv, vilket gör att katten ser extra överlägsen ut vilket du kanske ville få fram i dessa bilder? Annars testa lite mer vinklar, kanske ögonhöjd och att ta fågelperspektiv när katten tittar upp och in i kameran det brukar bli riktigt bra för att få fokus på ögonen.

En till grej jag tänker på gällande vinklar, kanske du kan vinkla dig så att det blir bättre bakgrund? Nu får man med balkongdörren vilket inte är så smickrande när det ser ut att kunna finnas en ren och fin bakgrund precis till vänster i bilden 

(i vår regelbok för sidan står det även att det är max 3 bilder och de ska inte ligga i samma inlägg, tänkte bara så du vet till kommande inlägg)

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

burmamys
6/25/16, 12:05 PM
#5

Tack Mari för värdefull feedback! 😊 Jag är van att bädda in många bilder i samma inlägg men ska tänka på att göra annorlunda på denna sida. Hmm har aldrig tänkt på att granska reflektionen i ögonen! 😃 Nja "springan" är väl den normala höjden mellan balkongräcket och taket, typ 1,5 meter. Jag valde bakre väggen som bakgrund för att få en så tom/ osynlig bakgrund som möjligt. Tyvärr syns den öppna dörren lite ändå, men i alla andra riktningar är det mycket "stökigare" med växter, grannars balkonger, m.m. Den korta vägg du ser till vänster slutar precis utanför kanten på bilden, balkongen fortsätter sedan utanför väggen. Härligt med stor balkong men svårt att hitta en vinkel som ger en osynlig bakgrund. Ja min tanke var att min lilla åttamånaders busunge skulle se lite mer mogen och kanske stolt ut med grodperspektiv. Jag har många bilder uppifrån och i ögonhöjd där hon också tittar in i kameran, nu ville jag mest fånga henne i ett sällsynt stilla ögonblick på högsta platsen i klösträdet. Jag tycker hon ser ut som att hon äger världen där hon sitter och spanar. ❤ Roligt att du tycker det är bra ljus i bilden! 😊 Jag har missat att läsa reglerna, tack för länken! Och tack igen för utförlig feedback! 😊

Upp till toppen
Annons: