Annons:
Etikettfotoutrustning
Läst 1011 ggr
Quiinne
2016-08-09 15:12

Vilken kamera?

Hej!

Jag funderar på att köpa en systemkamera, jag har aldrig ägt en systemkamera (men har så klart fotat med telefonen och så) så jag är ute efter något enklare och som jag kan lära mig på MEN som fortfarande tar bra kort. Jag kommer använda den främst till att ta kort på hästarna (så klart andra djur och på andra föremål ocksåGlad), så söker någon som inte bilderna blir suddiga på. 

Aja jag kan inte så mycket vilket ni antagligen märkerSkrattar.

Jag tror jag är villig att ge max runt 5.000.

Och om ni har andra råd… Bomba mig Tummen upp

Tack på förhand Glad

Annons:
[VSK]
2016-08-09 15:24
#1

Alla nya systemkamerahus kan ta fina bilder. Det handlar om bra objektiv samt kunskap bakom kamerahuset om bilderna skall bli tipp topp. Så du kan åka till en fysisk affär och kika på de kamerahus de har där. Kanske du finner ett kamerahus som du tycker passar dina händer ypperligt.

MagArne
2016-08-09 15:35
#2

Att bilderna blir suddiga beror på att slutartiden är för lång.
För att få en kortare slutartid krävs mer ljus. Mer ljus är oftast lösningen på alla fotografiska bekymmer. Men om det inte finns mer ljus att tillgå så behövs ett objektiv som är mer ljusstarkt och/eller öka ISO som är kamerans ljuskänslighet. Högre ISO ger dock grynigare bilder men oftast innebär ju finare kamera desto mindre gryniga bilder vid hög ISO.

Börja med att läsa på lite om fotografering så du har koll på begreppen "slutartid", "bländare" och "ISO" så blir det betydligt lättare att förstå varför vissa bilder inte blir lyckade. Men som sagt, mer ljus löser det mesta så att fotografera inne i ett mörkt ridhus är betydligt svårare än utomhus i dagsljus. ;-)

Quiinne
2016-08-09 16:51
#3

#1 jo får väll göra så👍🏼 #2 toppen de får jag göra😊👍🏼

Upp till toppen
Annons: