Annons:
Etikettfotoutrustning
Läst 840 ggr
axa
4/16/17, 10:24 PM

Bättre objektiv?

Har en Sony a58 som jag införskaffade för något år sedan som första systemkamera. Väldigt trevlig och lätthanterlig, men såklart en billigare variant så är inte toppklass men duger för mig som hobbyfotograf. I alla fall så vore det kul att kunna fota ur ett bredare perspektiv, dvs med ett objektiv som kan zooma mycket mer. I dagsläget har jag original-objektivet som medföljde är 18-55mm.

Med ett 'bättre' objektiv, hur förändras möjligheterna för att fota på avstånd (nuvarande kombinationen har nämligen väldigt trevligt djup vid närbild och inzoomning, kommer dessa egenskaper behållas vid avstånd+inzoomning av bättre objektiv?) och förändras bildkvalitén? Vilka objektiv är att rekommendera? (söker ett objektiv till inte allt för saftigt pris, som kan zooma mycket av bra hållbarhet). Passar de flesta objektiv till de flesta dslr-kamerorna eller bör man gå efter märke och modell?

Annons:
axa
4/17/17, 2:51 PM
#1

Problemet löst och nytt objektiv införskaffat. Tråkigt bara att ingen här kunde hjälpa.

Micke7406
4/17/17, 2:53 PM
#2

Tamron AF SP 70-300/4-5,6 Di USD 

Ett trevligt objektiv med bra optisk prestanda utan att kosta för mycket.

https://www.cyberphoto.se/info.php?article=vc70300so&infArtnr=SLTA77mk21650&flik=sc6

Micke7406
4/17/17, 2:55 PM
#3

Dålig inställning axa-

Du la upp tråden i går och surar efter en dag att ingen hjälpt dig, 

Du har kanske missat att det varit påsk då många är bortresta ?.

Annette
4/17/17, 4:37 PM
#4

Ja, lite längre tålamod får man ha om man frågar.

Martin
4/19/17, 10:36 PM
#5

Grattis till ditt nya objektiv Axa, du kan väl dela med dig vad det blev för något om det är fler som går i samma frågor som du, och som vi inte hinner svara så kan man kanske få en uppfattning om vad som kan vara bra.

mvh Martin

Upp till toppen
Annons: