Annons:
Etikettkritik-hård
Läst 978 ggr
Moalinn
2017-05-19 21:14

(H) Hund

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den här hunden är svår att fotografera för han tycker inte om att vara med på bild. Han kan se söt och glad ut men så fort kameran kommer fram vänder han bort huvudet eller lägger sig ner och sätter huvudet mellan framtassarna 😂 Gäller att fånga honom när han är intresserad av annat och inte har så stor koll på att man faktiskt fotar honom. Undrar såklart vad ni tycker om bilden, bra som dåligt 😃

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Annons:
parsley
2017-05-19 21:19
#1

Visst är det en keeshond? De är alltid jättesnygga. 😉Härlig bild. Jag gillar verkligen hur du fångat honom, när han fokuserar på något annat och  jag tycker om det dimmiga, lite fuktiga i bilden. Man blir nyfiken på vad det är hunden ser.

Moalinn
2017-05-26 22:15
#2

#1 Ja visst är det en keeshond! De har ett mycket tilltalande utseende 😉 Tack för de fina orden. Kul att du gillar bilden 😃

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Martin
2017-05-28 14:49
#3

Jag har nog aldrig sett en sådan hund innan, men tjusig jycke.

Bilden som sådan, och hård kritik.

Jag tycker att bilden är för rörig. Skärpan sitter på ansiktet tycker jag så det är bra, sen är det lite disiga färger. Vet inte om det var disigt ute eller om det är ljuset som gör det. Ser ut att vara blött ute, så kanske precis har regnat?  Kan inte riktigt bestämma mig för om jag skulle önskat mer tryck i färgerna eller inte. Grenen som kommer in från höger känns som att den stör lite. Annars en trevlig miljöbild om man inte vill ha kort skärpedjup med lite växtlighet och annat runtomkring och snyggt med lite förgrund - det skapar ett djup i bilden som jag tycker behövs inte minst eftersom att jag tycker att det är lite grådisiga färger. Kanske skulle man önskat lite renare bakgrund, men det kan funka som miljöbild.

På det hela taget tycker jag det känns som ett trevligt artporträtt utan att veta något om rasen.

mvh Martin

Moalinn
2017-05-28 21:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Tack för kritiken, tar med mig den nästa gång jag fotar hunden! Den är tagen en väldigt, väldigt dimmig dag med smått duggregn.

Men eftersom att jag själv tycker om bilden såpass mycket ansåg jag att det var värt att lägga lite tid på redigeringen så gick in i photoshop och pillade lite. Vet inte om det blev bättre? Tanken är ju att det ska vara en mer miljöbild som du kallade det, men vill ändå att fokuset ska ligga på hunden.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

vendelay
2017-05-28 22:15
#5

Jag är lite osäker på vad du har ändrat i nedre bilden men när jag jämför dem sida vid sida tycker jag allra bästa om den översta bilden! Jag får mer naturkänsla av den övre.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Moalinn
2017-05-28 22:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#6

Lägger dem i ett bildspel så blir det nog mer uppenbart. Har beskurit den lite till, plockat bort grenar, mörkat ner vissa ljusa delar och lagt på ytterst lite kontrast. Kanske är en smaksak vilken man tycker bäst om :)

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Annons:
vendelay
2017-05-28 23:22
#7

Jag gillar grenarna, det ser mer naturligt ut. Men som du säger, det är ju bara vad jag tycker. Riktigt bra bild hursomhelst!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Martin
2017-05-29 10:23
#8

Jag tycker bild två är bättre, främst för att du snyggt klonat bort lite grenar.

mvh Martin

[Blue_Lugia]
2017-05-29 10:50
#9

Ser ut nästan som en målad tavla! :)

Upp till toppen
Annons: