Annons:
Etikettfotografera-djur
Läst 878 ggr
Caaassiiie
2017-08-03 20:44

Rådjuret & den röda gladan

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

För det första hej iFokus! 😃
Efter flera år har jag nu hittat tillbaka i mitt fotande/filmande med ny inspiration.
Min comeback firas med att jag bjuder på hela 3 nytagna bilder ifrån Vollsjö, Skåne. Jag har jobbat mycket i byn senaste tiden och har fått så fina möjligheter i mina möten med vilda djur. Allt från alla möjliga rovfåglar och rådjur, till rävar, grävlingar och mårdar. Helt underbart! :)

Mvh Cassandra

C.H Photography
GuruShots




Annons:
Caaassiiie
2017-08-03 20:45
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Sitter på min sten i gläntan, ovanför träden i skogen börjar åskan mullra in och om en kort stund kommer regnet vräka ner i nästan ett helt dygn. Men här stod hon och där satt jag, och bara njöt av nuet i gläntan.

Mvh Cassandra

C.H Photography
GuruShots




Caaassiiie
2017-08-03 20:45
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Magnifika fågel!

Mvh Cassandra

C.H Photography
GuruShots




Martin
2017-08-04 12:10
#3

Härliga foton och jag tycker att du fångat gladan utmärkt! 

Då ser vi fram emot en massa andra fina djurfoton från dig, det känns ju som att du haft många trevliga möten och även med en del djur vi inte ser här på forumet så ofta!

mvh Martin

OlleA
2017-08-04 13:27
#4

Underbart! Visst är det härligt att möta de vilda djuren ute i markerna på deras villkor, och fånga de fantastiska ögonblicken med kameran. Sådana här bilder vill jag gärna se mer av! Själv är jag ute och smyger på rådjur nästan varje kväll och har även sett älg, räv och grävling denna veckan. Problemet är bara att Telia inte har förstått detta med att hela Sverige ska leva - jag har varit utan internet hemma i över en månad (sitter just nu på biblioteket) och då är det svårt att lägga in bilder i ett sådant här forum.

Olle

Martin
2017-08-04 19:34
#5

Aha, undrade också var du hade blivit av Olle! Men då vet vi! Hoppas du får tillbaka Internet snart också!

mvh Martin

Caaassiiie
2017-08-07 10:57
#6

Tack så mycket Martin! 🙂

Ja men absolut ska göra mitt bästa! Dessvärre har aldrig mården eller grävlingen fäst på bild för då har jag bara varit ute med hunden utan kamera! Man ska verkligen aldrig gå ut utan den.. 😮

Åh vad kul Olle! Med mötena den senaste veckan då inte att du är utan internet! Hoppas det ordnar sig snart! :)

Mvh Cassandra

C.H Photography
GuruShots




Annons:
Martin
2017-08-07 12:27
#7

Man skall aldrig gå ut utan kamera… men man kan ju inte alltid ha den med heller. :) I alla fall inte den kameran som kan ta ett bra foto på avstånd. Mobilen har jag alltid med mig men sällan man kan dokumentera vilt med den, framförallt inte i skymning/gryning då jag gissar att du oftast sett grävlingen.

mvh Martin

Caaassiiie
2017-08-08 11:21
#8

Nej men precis, vissa gånger går det bara inte! Alldeles för många gånger har både räven och grävlingen bara sprungit upp framför mig och hunden på stigen, blivit lika skräckslagna som vi och farit iväg igen. Går ju på två sekunder och jag måste hålla igen hunden som annars hade flugit på den. Räcker med mården… 😮 
Bägge parter klara sig med rivmärken och skrapsår. Puh. Och dem säger att livet på landet inte är händelserikt? Haha! Jag ska tillbaka mellan den 4-11 september och även den sista helgen i september, så kan ju hoppas på fler möten som jag kan få med då! :)

Mvh Cassandra

C.H Photography
GuruShots




Martin
2017-08-09 19:25
#9

Det får vi ju hoppas! Är det jobb som drar dig dit?

mvh Martin

Caaassiiie
2017-08-11 15:15
#10

Ja men precis,  jag passar en amstafftik där från och till när ägarna åker bort! :)

Mvh Cassandra

C.H Photography
GuruShots




Upp till toppen
Annons: