Annons:
Etikettkritik-medel
Läst 517 ggr
OlleA
2017-10-23 11:28

(M) Höstlig råbock

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En råbock är framme i de höstliga björnbärssnåren.

Annons:
OlleA
2017-10-23 11:30
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Han är en gaffelbock, som man kallar en råbock med två spetsar på varje horn. En sådan bock är oftast två år gammal, även om det händer att vissa bockar får sådana horn redan som ettåringar.

OlleA
2017-10-23 11:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

En bild till på bocken.

Grodan
2017-10-23 13:14
#3

#0 haha, den lipar

#1 så sött, den äter något gott o slickar sig om munnen… 

underbara foton


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Carmarino
2017-10-23 13:14
#4

En väldigt stilig herre.

Tycker han du är tjatig som bara fotograferar hela tiden, eftersom han räcker ut tungan åt dig? 😉


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

OlleA
2017-10-23 15:56
#5

Tack Grodan och Carmarino för era kommentarer! Grodan har helt rätt i att han äter något gott och slickar sig om munnen. Vad som inte syns på bilderna är att han står på en gammal husgrund där jag har lagt ut massor av äpplen till honom. Det uppskattar han mycket, och jag kan ganska bekvämt ta bilder på honom från köksfönstret med mitt 100-400mm objektiv. Framför husgrunden har jag låtit lite grenar och växtlighet vara kvar, så att rådjuren syns lagom mycket för att jag ska kunna ta bilder på dem i vad som ser ut som naturlig miljö. Dessutom känner de sig tryggare med lite snår runt omkring, där de kan ha god överblick utan att själva synas alltför mycket.

Olle

Upp till toppen
Annons: