Annons:
Etikettkritik-medel
Läst 539 ggr
OlleA
1/2/18, 12:17 PM

(M) I förmiddagssolen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Spetsöra och pojkarna är framme mitt på förmiddagen.

Annons:
[Rhonda]
1/2/18, 12:17 PM
#1

Så söta de är!

OlleA
1/2/18, 12:17 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Ett av bockkiden ställde gärna upp på en bild…

OlleA
1/2/18, 12:18 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

…och en till.

Tjeja
1/2/18, 1:54 PM
#4

Så fina de är! 😍

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

OlleA
1/3/18, 2:47 PM
#5

Tack Rhonda och Tjeja! 🙂

Olle

JMW
1/3/18, 9:21 PM
#6

Vackra bilder. Igen. Rådjuren har inte haft det så svårt än denna vinter. Även här uppe hos mig (nordöstra Småland) är det ju barmark så det är nog inte så svårt att hitta mat. Det är nog därför jag inte sett dem här än.

Annons:
OlleA
1/3/18, 9:53 PM
#7

Tack JMW. Hade jag vetat att det här mildvädret skulle fortsätta hela "vintern" hade jag knappast behövt mata rådjuren. Nu är problemet snarare att de kan bli överhettade om de måste anstränga sig för mycket. Dagen före julafton var det +9,4 grader och på juldagen +8 grader här i södra Bohuslän. Då är det inte lätt att ha en tjock vinterpäls och ett rejält fettlager som är anpassningar till vintertemperaturer. Djuren kan ju inte ta av sig jackan som vi. Men man vet ju inte när vintern kan slå till ordentligt, och då blir problemen av annan sort. Bäst att känna till var maten finns när den tiden kommer. Till helgen och ett tag framåt ska det åtminstone bli övervägande minusgrader här om jag har förstått rätt.

Olle

JMW
1/3/18, 10:45 PM
#8

Oj, inte tänkt så, att deras vinterpäls blir för varm. Även vi ska få mer minusgrader till helg och nästa vecka. Det ser jag fram emot. Här bara regnar det. Det är så otroligt blött i marken nu så hundpromenaderna är ganska besvärliga.

OlleA
1/4/18, 12:05 AM
#9

Du får försöka se det positiva med det hela. Ett av djurens stora problem när det är hård frost är att få tag i vatten i flytande form, och det har de verkligen inga svårigheter med nu. Och så får vi hoppas att en del av detta regn tränger ner i grundvattnet, som har varit mycket lågt i stora delar av Sverige de senaste åren. Värst har det varit hos er på östra sidan, även om vi har märkt av torkan här i väst också. Annars håller jag helt med om att det är jobbigt med det ständiga regnandet som förvandlar allting till sumpmarker.

Olle

Upp till toppen
Annons: