Annons:
Etikettkritik-medel
Läst 445 ggr
OlleA
5/6/18, 9:02 AM

(M) Ungbocken

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ungbocken är framme på matplatsen igen…

Annons:
OlleA
5/6/18, 9:03 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

…för än finns det en och annan godsak att hitta.

OlleA
5/6/18, 9:04 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Även han doftmarkerar, men oftast lite lugnare än Ferdinand.

Carmarino
5/6/18, 11:13 AM
#3

Har du slutat lägga mat till dem, eller börjat trappa ner?


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

OlleA
5/6/18, 2:46 PM
#4

Jag har trappat ner ganska mycket och kommer snart att sluta helt. Det blir inget mer när det lilla jag har kvar är utlagt. Men nästa vecka är det ju en långhelg, och då måste jag ha lite kvar när jag kan vara hemma och ha koll på vad som händer. 🙂

Olle

Carmarino
5/6/18, 2:50 PM
#5

Tror du att de kommer att fortsätta "ha vägarna förbi", så att du kan fotografera dem även i sommar (med kiden)?


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

OlleA
5/6/18, 3:00 PM
#6

Kanske, men det är långt ifrån säkert. Det har hänt att jag har haft små kid vid (den tomma) matplatsen på sommaren, men oftast är rådjuren kloka nog att inte gå så nära människornas hus med sina små. Man vet aldrig om t ex någon grannes hund kan komma lös. Däremot kommer jag att försöka följa mina "sommarrådjur" och deras kid ute i markerna - med stor försiktighet naturligtvis. Det är en känslig tid vi har framför oss, och en bild får aldrig bli viktigare än att ta hänsyn till djuren.

Olle

Annons:
Carmarino
5/6/18, 3:06 PM
#7

Det är en bra inställning. Djuren är viktigast. Bilderna kan du säkert få ändå. Finns det inget jakttorn du kan låna och sitta och spana i? 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

OlleA
5/6/18, 6:45 PM
#8

Tyvärr finns det tre jakttorn i mitt "smygområde" som används alltför flitigt under hösten. Men jag föredrar att smyga mellan buskarna nere på marken, för att få bilder på djurens nivå och inte uppifrån.

Olle

Upp till toppen
Annons: