Annons:
Etikettkritik-medel
Läst 209 ggr
OlleA
2018-06-02 16:14

(M) Ung råget

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den här unga rågeten var framme på min matplats i morse. Säkert var hon ute efter en av vattenspannarna jag har ställt ut nu när det är så varmt.

Annons:
Granja Del Toro
2018-06-02 16:41
#1

😍

Stjärnor Host Of Stjärnor

BlommaArabiska Fullblod | EkologisktBlomma

Carmarino
2018-06-02 17:31
#2

Ja, de behöver vatten de också. Har funderat på att sätta ut vatten på balkongen till bin och getingar, men jag vet inte vad mina nuvarande katter tycker om det. Senast jag gjorde det så hade jag katter som inte brydde sig särskilt mycket. Vill ju inte riskera att katterna blir stuckna.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

OlleA
2018-06-02 19:01
#3

Du kan ju testa. Börjar katterna jaga getingarna (eller tvärtom), eller om katterna skulle få för sig att dricka bland dem, får du ta bort vattnet. Bryr de sig inte, får vattenskålarna vara kvar. Har du koll i början, går det nog att avbryta i tid om det inte skulle fungera.

Olle

Carmarino
2018-06-02 19:08
#4

Brukar lägga i en sockerbit till getingarna, och jag tror inte katterna gillar sockervatten. Är väl mest rädd att de ska jaga getingarna och få för sig att äta dem. Blir de stuckna i munnen så kan det bli allvarligt rätt snabbt.

De är rätt glada för att jaga småkryp när de flyger in från balkongen, men nu kanske det är för varmt för att de ska orka. 😉


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Upp till toppen
Annons: