Annons:
Etikettkritik-medel
Läst 563 ggr
OlleA
6/19/18, 10:53 PM

(M) Daphne i kvällssol

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Daphne är ute på åkern i den fina kvällssolen.

Annons:
OlleA
6/19/18, 10:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Som så ofta är det ogräs hon har i munnen.

Carmarino
6/23/18, 4:57 PM
#2

Ogräs för oss, mat för henne. 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

OlleA
6/23/18, 5:04 PM
#3

Ja, under flera somrar har jag sett att det främst är ogräs rådjuren betar när de är ute i åkrarna. Däremot kan jag inte minnas att jag har läst om det någonstans, så det är tveksamt om bönderna vet om att de ofta gör mer nytta än skada.

Olle

Carmarino
6/23/18, 6:03 PM
#4

Det är nog rätt mycket näring i det vi kallar ogräs, vilket djuren vet och de trendiga kockarna har börjat upptäcka. Många kockar är ju ute och plockar ogräs i markerna. Sedan använder de det i maten - och tar hutlöst betalt för det. 😉

De hade ju bara kunnat fråga Daphne och hennes kompisar. 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

OlleA
6/23/18, 6:37 PM
#5

Precis så är det. Visst har jag hört historier om hur vissa affärer säljer t ex kirskål och målla dyrt i grönsaksavdelningen. Folk vågar ju inte plocka själva, men sådant man köper är säkert bra. 😉

Olle

Carmarino
6/23/18, 7:06 PM
#6

Det är likadant med ramslök. I affärerna kostar det en förmögenhet, men om man lyckas hitta ett ställe där det är tillåtet att plocka så är det gratis. 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Upp till toppen
Annons: