Annons:
Etikettfotografera-djur
Läst 441 ggr
Mari
2018-07-18 12:06

[Bildspel] Älg & Rådjursafari

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 6
Förhandsgranskning av bild 2 av 6
Förhandsgranskning av bild 3 av 6
Förhandsgranskning av bild 4 av 6
Förhandsgranskning av bild 5 av 6
Förhandsgranskning av bild 6 av 6

I början av juli var jag på en veckas semester hos min vän i Strömsholm. En kväll när vi var ute och åkte efter vägarna så stannade vi till två gånger då det på en havreåker (?) stod en stor och ståtlig älgtjur och sedan mötte vi på två rådjur på en äng. 

Som tur var så hade jag kameran i bilen så vi kunde stanna till. Dock räckte inte mitt tele på 70-200 riktigt till och det var ingen möjlighet att lämna bilen för att försöka smyga närmare när de ändå hade upptäckt oss. Det var dessutom rätt mörkt så har försökt att få bilderna mer ljusa i efterhand. 

Förutom dessa jag fick på bild så var det flera harar som sprang på ängarna och över vägen men de var så snabba så hann inte på dem.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Annons:
OlleA
2018-07-18 20:45
#1

Vad roligt att du fick se både älg och rådjur! Och att du fick så fina bilder på dem, även om det blev "i sin miljö" som det brukar heta. 🙂

Olle

Martin
2018-07-21 11:50
#2

Tjusigt! Kul med älg! Det finns här nere också men i ganska liten omfattning så det ser jag nästan aldrig. Såg däremot 3 st under semestern strax söder om Stockholm.

mvh Martin

Mari
2018-07-22 12:33
#3

Tack tack! Jättekul att jag hade kameran med och kunde stanna för att ta bilder.  Älgbilderna gick jag ur bilen och en bit ut på åkern medan rådjuren fick jag sitta i bilen och försöka fota. 

Vet att det är mycket djur här där jag bor också men de gömmer sig oftast i alla skog så blir svårare att hitta dem då vi har dåligt med åkrar och ängar där de kan gå ut och äta och man själv kan passa på att sitta gömd.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Upp till toppen
Annons: