Annons:
Etikettkritik-medel
Läst 731 ggr
OlleA
2018-10-01 21:43

(M) Ferdinand

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ferdinand är ute på stubbåkern och betar ogräs.

Annons:
OlleA
2018-10-01 21:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Det är bäst att ha koll på läget…

OlleA
2018-10-01 21:45
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

…men emellanåt kan man ta det lugnt och drömma om bättre tider.

Carmarino
2018-10-02 11:52
#3

Han är fin, Ferdinand. Det verkar åtminstone som om det finns lite mat till honom nu. Hoppas det fortsätter så ett bra tag, så att snön inte kommer för tidigt.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

OlleA
2018-10-03 06:12
#4

Ja, efter allt regn är det gott om läckra ogräs på fälten nu. Även om djuren kanske inte hinner få tillbaka alla kilo de förlorade i somras, kämpar de på så gott de kan.

Olle

Carmarino
2018-10-03 11:58
#5

Vi får hoppas på det bästa, att de kan få tillräckligt med energi att överleva vintern. Förhoppningsvis finns det tillräckligt många äpplen kvar för att räcka för stödmatning även när snön kommer.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

OlleA
2018-10-03 21:29
#6

Nja, blir det rejäl frost är äpplen inte så bra längre. Då blir äpplena till stenhårda isklumpar som sliter onödigt mycket på djurens tänder och som de även kan bli dåliga av att få i sig. På vintern fyller jag i stället mina foderställ med en blandning av solrosfrön, jordnötter, majs och vete, samt vid torrt väder havregryn och viltpellets.

Olle

Annons:
Carmarino
2018-10-04 10:52
#7

Aha, det visste jag inte. Man brukar ju hänga ut äpplen till fåglarna, så jag trodde det funkade för de andra djuren också.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Upp till toppen
Annons: