Annons:
Etikettbildhantering
Läst 647 ggr
Travis D
2018-10-06 18:37

Överföra bilder

Hej!
Jag har varit och fottat med min kamera ( Nikon D70s) jag vill föra över bilderna till min dator men vet inte hur man göra, hur överför ni bilder? 🙂

Annons:
Mari
2018-10-07 09:49
#1

Det finns två sätt vad jag kan komma på och som jag använder. 

Enklaste sättet för mig är att använda sladden som följde med kameran för att föra över bilderna till datorn. Nu kommer jag inte på vad den sladden heter. Man kopplar in den i kameran och sen i datorn, slå på kameran så brukar bildöverföringen starta automatiskt. 

Andra sättet är att ta ur minneskortet ur kameran och använda någon kortläsare som är kopplad till datorn. Även där brukar bildöverföringen starta automatiskt. 

Hoppas du får över bilderna till datorn, om det fortfarande inte går efter min förklaring här ovan så kan jag och kanske fler medlemmar försöka guida dig hur du ska göra.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Martin
2018-10-10 18:53
#2

Jag använder en kortläsare med USB 3.0 (kräver att porten i datorn också är det), lite snabbare. Idag finns ännu snabbare usb-portar (jag har en gammal dator).

Wifi kan också funka om kameran har det, annars via sladden till kameran som Mari skrev.

Antingen använder man något program som följde med kameran, eller så kan man använda det inbyggda i Windows.

Jag använder Adobe Lightroom för redigering och att katalogisera mina foton så det blir naturligt för mig att föra över foton via Lightroom.

mvh Martin

Travis D
2018-10-10 21:31
#3

Tack för svar! Lyckades överföra dom! 😊

Upp till toppen
Annons: