Annons:
Etikettkritik-medel
Läst 343 ggr
OlleA
2018-11-16 08:58

(M) Råget

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det blir glest mellan rådjursbilderna så här års, men här är en råget framme vid en av mina saltstenar.

Annons:
Carmarino
2018-11-16 11:26
#1

Beror det på att de inte är framme så mycket eller för att sommaren gått hårt åt antalet?

Vet du vem det är på bilden? Ingen av dina "stammisar"?


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

OlleA
2018-11-16 18:43
#2

Jag känner inte riktigt igen den här rågeten. Hon kan vara en nykomling, men också någon av de yngre från i vintras som nu har fått ett mer vuxet utseende. Säkert har en del rådjur dött efter den hemska sommaren, men att jag så sällan ser rådjur nu beror främst på att jag så sällan är hemma i dagsljus. Det är mörkt på mornarna när jag åker till jobbet, och även på eftermiddagarna när jag kommer hem. Från första december är jag arbetslös (förhoppningsvis bara tillfälligt) och då får jag nog lite mer tid för djuren omkring mig.

Olle

Carmarino
2018-11-17 13:49
#3

Håller tummarna för att du snart får nytt jobb. Tills dess får du utnyttja dagsljuset till fotografering. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Upp till toppen
Annons: