Annons:
Etikettkritik-medel
Läst 471 ggr
Scully
2018-12-10 10:18

(M) Djurporträtt - katt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mitt första försök på lite mer seriös porträtt foto på min katt. Har precis börjat använda min externa blixt, sen enkel uppsättning av bakgrund. Bilden är tagen direkt från kameran till mobilen och redigerad genom den, då jag tycker skärmen är bättre än laptopen. Vill gärna ha kritik så jag kan lära mig. Kameran är en Nikon 5500, Sigma 17-70 och blixt Dörr DAF 44

Annons:
Travis D
2018-12-10 10:32
#1

Försökte ta en såndär bild men katterna slutade inte äta på glittret 😂

Scully
2018-12-10 12:21
#2

#1 Det gäller att vara snabb 😉. Fick en del bra bilder på honom som tur var

Mari
2018-12-12 10:29
#3

Kul att du testar lite kattporträtt 😃

Det som är synd med denna bild är att skärpan har hamnat framför katten på glittret till vänster i bild. 

Annars gillar jag själva upplägget, bra att du har gått ner i samma höjd som katten. Det är luftigt omkring och inte för tajt beskuret. Fin bakgrund! 

Fortsätt fotografera och visa gärna resultaten. Försök locka på kattens uppmärksamhet så han tittar in i kameran också, jag brukar lyckas bra med att vifta med tex. fjädrar, snören eller någon favoritleksak i höjd med kameran så de tittar upp.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Scully
2018-12-14 22:11
#4

Tack #3 Mari för din feedback. Vi ska testa mer här i helgen. Kanske testa mitt 35 1,8 Nikon objektiv. Det är skoj men ganska jobbigt att fira djurporträtt, speciellt då de rör sig, då är det omöjligt att använda stativet ☺️

Upp till toppen
Annons: