Annons:
Etikettkritik-medel
Läst 466 ggr
OlleA
1/9/19, 12:27 PM

(M) Rundöra och kidet

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gamla kära Rundöra är tillbaka på min matplats…

Annons:
OlleA
1/9/19, 12:28 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

…med ett välskapt kid i sällskap.

OlleA
1/9/19, 12:29 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Helt underbart att se. 🙂

Lussan20
1/9/19, 12:49 PM
#3

Så fina att se, alltid så fina foto. tack från WL🌺

Sabah
1/9/19, 2:05 PM
#4

Roligt att de blir fler! 😊 Igår siktades ett extra rådjur här 😊 de brukar vara fyra nu var de fem!


💖🧡💛💚💙💜

Carmarino
1/9/19, 3:59 PM
#5

Så roligt att hon är tillbaka, och att hennes kid överlevde sommaren. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

OlleA
1/9/19, 7:09 PM
#6

Tack för era kommentarer! 🙂

Olle

Annons:
JMW
1/10/19, 12:40 PM
#7

Som vanligt vackra bilder.

Lussan20
1/10/19, 4:04 PM
#8

Klarar de sig efter den torra sommaren? Eller får man stödmata dom? De är så rara att se på. Mvh/WL🌺

OlleA
1/10/19, 8:00 PM
#9

Jag stödmatar djuren varje vinter, och under 2018 har jag stödmatat i stort sett oavbrutet sedan torkan i somras. Vad jag lägger ut varierar däremot med årstiden. I hetta och torka behövs vatten, i spannar och byttor av olika storlekar för olika djur. Saftiga äpplen är också uppskattat i torkan, och jag har fortsatt med äpplen hela hösten. Nu på vintern avgör vädret om jag lägger ut äpplen eller inte. I frost blir äpplena till stenhårda isklumpar som sliter onödigt mycket på djurens tänder. Standardblandningen i mina foderställ nu under vinterhalvåret består av solrosfrön, jordnötter, majs och vete, samt vid torrt väder havregryn och fårpellets (som innehåller mer näring än viltpellets). Rundöra jag inte sett sedan förra vintern, men jag kan tänka mig att hon och kidet har varit framme på nätterna.

Olle

Lussan20
1/10/19, 8:08 PM
#10

Jag beundrar dig! En sann djurvän. Sådana män är de bästa! Mvh/WL🌺

Carmarino
1/11/19, 5:39 PM
#11

Håller med Wonnalesan. 🙂🌺


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[EM_L]
1/27/19, 1:32 PM
#12

En sann djurvän verkar du vara!

Upp till toppen
Annons: