Annons:
Etikettkritik-hård
Läst 460 ggr
CayKantos
2019-05-18 22:57

(H) CaToss fotografering

Då jag verkligen vill börja fota mera och utveckla och utmana mig själv tänkte jag starta en tråd här i hopp om att kunna få konstruktiv kritik från alla hundägare/älskare och fotografer då mitt främsta foto-fokus är just hundar. Kom gärna med förslag på vad ni hade önskat var annorlunda, vad ni tycker kunde ha varit bättre, mm. Det kommer stå datum, vem motivet är, en länk till originalfilen (för att se bättre kvalitet) och om det är redigerat eller inte. 🙇‍♂️

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Annons:
CayKantos
2019-05-18 23:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Tagen idag den 18 maj 2019, redigerat i gratis version av lightroom på telefonen, första gången jag någonsin har redigerat. Motiv: Amirace Doongara "Kantos" https://photos.app.goo.gl/Ri1BbPZEPC3iBbTdA

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Tarotstollan
2019-05-19 01:17
#2

Så fin! ❤️Ta bort kletet från ögonen så blir den ännu finare.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

CayKantos
2019-05-19 02:05
#3

#2 tack! Ja jag trodde jag tog bort det men kletade tydligen bara ut det istället 🙈

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Mari
2019-05-20 10:31
#4

I överlag mycket fin bild, nyfiken och vaken vovve som man får kontakt med. Jag gillar att bakgrunden är så pass ren och grön vilket gör att hunden sticker ut. Bra också att du har något i förgrunden, i detta fall kvistar som ger mer djup i bilden.

Dock är kvisten till vänster lite överkurs då den stjäl fokus från motivet då den kommer så nära inpå. Annars hade det varit en väldigt bra inramning dessutom med stammen och kvistarna. 

Då du valt hård kritik så nämner jag också att jag tycker att det saknas lite mer skärpa över nosen när man förstorar upp bilden för att titta. Viktigast att ögonen är i fokus vilket de är men det hade lyft bilden ännu mer om även nosen var i samma skärpa (eller ser jag fel?) hur som helst så är det inget som förstör bilden utan den är riktigt bra som den är. 

Håller med Tarotstollan om kletet vid ögonen, det skulle man lätt kunna plocka bort innan fotograferingen eller efter med hjälp av redigering. När jag tittar närmare på ögonen så ser jag något vitt fyrkantigt (?) som speglar sig, speciellt på höger sida, det är något som jag tycker är i vägen. Nu vet jag inte vad det är som speglar sig men kanske det hade gått att få bort om man fotograferade från en annan vinkel. 

Ser fram emot att få se fler bilder från dig. 

PS. Jag ändrade rubriken så den passar in efter våra regler. Tänk på att dessa kritiktrådar endast får innehålla 3 bilder, så skapa hellre nya inlägg för varje bild, att vi har denna regel är för att det är sällan vi medlemmar har tid eller lust att scrolla i inlägg för att hitta nya bilder att titta och ge kritik på. 

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Upp till toppen
Annons: