Annons:
Etikettkritik-medel
Läst 257 ggr
OlleA
6/8/19, 7:04 PM

(M) Örödsbocken sätter fart

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

"Den där rackarns Ferdinand har kommit in på mitt revir igen!"

Annons:
OlleA
6/8/19, 7:04 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

"Han måste jagas bort!"

Carmarino
6/8/19, 7:09 PM
#2

Örödsbocken var en ny bekantskap. Hette han något annat tidigare?


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

OlleA
6/8/19, 7:21 PM
#3

Bra att du frågar, för när jag kollar upp saken ser jag att det inte är samma "örödsbock" som förra året. Den förre har antagligen blivit skjuten i bockjakten i höstas, och nu har en ny bock tagit över reviret vid gården Öröd.

Olle

Carmarino
6/8/19, 7:36 PM
#4

Roligt att det är nästan på dagen ett år sedan (364 dagar närmare bestämt) sedan den förra tråden - och jag hade till och med kommenterat i den. Fast jag minns oftast inte ens vad jag gjorde för en vecka sedan, så det är inte så konstigt att jag inte minns örödsbocken. ☺️

Brukar de få likadana horn varje år? I så fall syns det ju tydligt att det inte är samma bock. Fast teckningen på huvudet är inte riktigt samma heller.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

OlleA
6/8/19, 7:53 PM
#5

Ja, de brukar få ganska lika horn varje år. Hos ungdomar blir hornen lite större för varje år, i medelåldern blir de ungefär lika under flera år och när bockarna blir gamla går hornen i retur - de blir lite mindre för varje år igen.

Olle

Upp till toppen
Annons: