Annons:
Etikettkritik-medel
Läst 306 ggr
OlleA
2019-07-24 06:41

(M) Bill

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ett par nya bilder på Bill…

Annons:
OlleA
2019-07-24 06:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

…som har varit framme nu på morgonen.

Lussan20
2019-07-24 08:26
#2

Så vacker, vilka själfulla ögon han har. Bilderna är så fina att man blir sittande och bara njuter av natur och djur…Mvh/WL🌺(ser du Ekorren som var med på TV något?)

JMW
2019-07-24 08:59
#3

Jag kan bara hålla med #2. Jag njuter av dina bilder. 

Vackra fina Bill. Läste senast igår om alla viltolyckor vi har här i länet där rådjuret står för större delen. Tror vårt län har de flesta. Har själv klarat mig men många gånger varit nära.

Carmarino
2019-07-24 13:16
#4

Han är så fin. 😍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

OlleA
2019-07-24 22:29
#5

Tack för era trevliga kommentarer. 🙂

#2 Ekorrarna har jag inte sett häromkring på ett par månader. När en av grannens katter tog en ekorrunge en dag, slutade jag genast att mata dem. Jag förstod att det skulle vara alltför farligt att hålla dem kvar på platsen, särskilt som de ofta var nere på marken och åt. Nu hoppas jag att de håller till uppe i skogen inte alltför långt härifrån, och allra helst uppe i träden där de är säkrast. Säkert kommer de tillbaka till vintern, när jag börjar mata fåglarna och rådjuren igen. Det är med lite blandade känslor jag ser fram emot detta. Det ska förstås bli väldigt roligt att se dem igen, men samtidigt går det ju inte att ha ekorrförbud på rådjurens foderhögar som ligger på marken. Och grannen kommer inte att ha sina utekatter inomhus hela tiden.

#3 Ja, viltolyckor får man verkligen se upp med. Inte minst nu mot slutet av sommaren, när det ofta finns hög växtlighet i dikena som rådjuren gömmer sig i. Om du lär dig känna igen älgört och mjölkört (rallarros) finns det skäl att vara extra uppmärksam där det växer sådana i diket. De hör till rådjurens mest uppskattade betesväxter, och är så höga att rådjuren helt kan försvinna i dem. Nu på sensommaren är det dessutom rådjurens brunsttid, och då är det extra mycket fart på dem. Ytterligare ett skäl att spana över fälten och vid dikena, särskilt under mornar och kvällar.

Olle

JMW
2019-07-24 23:08
#6

#5 Fy fasen för utekatter! Gillar det inte! Jag har fått för mig att ekorrarna har annat att pyssla med för jag har inte sett dem lika mycket nu på senaste tiden som tidigare. Trots att jag fortfarande ger dem mat. Jag har ekorrmatare uppe på trädstam. En med lock de lyfter. De jag sett har inga tofsar på öronen så jag gissar på att det är årsungar.

Annons:
Upp till toppen
Annons: