Annons:
Etikettkritik-medel
Läst 367 ggr
OlleA
9/8/19, 1:59 PM

(M) Hos Kungen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Minns ni Kungen? Han som var högst i rang av de åtminstone fem bockarna som höll till på min matplats under vintern 2017-18. På sommaren efteråt hade han sitt revir i en hage med fint bete en bit bort, men sedan började man bygga en stor villa i den hagen. Då fick Kungen flytta på sig, och nu har han sitt revir ännu längre bort - granne med Ferdinand, som han nog har råkat i luven på ibland. Hans gråa ansikte visar att han inte är någon ungdom direkt.

Annons:
OlleA
9/8/19, 2:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Här har Daphne och Lillen kommit in på Kungens revir. Det är ingen fara, för det är bara bockarna som är revirhävdande. Daphne verkar ändå lite nervös när Lillen ska hälsa på Kungen.

OlleA
9/8/19, 2:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Det hela avlöpte utan problem. Kungen var lite nyfiken, men inte aggressiv.

Carmarino
9/8/19, 3:17 PM
#3

Ståtlig herre. 🙂

Är det perspektivet eller är Kungen verkligen så stor? Han ser ju ut att vara dubbelt så hög som Daphne.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

JMW
9/8/19, 5:48 PM
#4

Åhh Kungen! Så ståtlig!

OlleA
9/8/19, 8:58 PM
#5

Tack Carmarino och JMW! Visst är Kungen stor och kraftig, men han är också självsäker revirinnehavare som står stadigt på raka ben. Daphne är däremot lite underdånig och hukar sig ner med böjda ben här.

Olle

Carmarino
9/9/19, 1:55 PM
#6

Hoppas alla tre klarar sig genom jakten.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Tarotstollan
9/11/19, 6:52 AM
#7

Någon chans att han vara Lillens pappa?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

OlleA
9/11/19, 8:12 PM
#8

Chansen finns förstås, för Kungen höll till i samma område på sensommaren (brunsttiden) förra året. Att Daphne tillbringar mycket mer tid på Ferdinands revir än på Kungens har egentligen inte så stor betydelse, för under brunsten vet man aldrig var man har dem. Både bockar och getter kan ibland göra ganska långa utflykter för att hitta den rätta - vilket för bockarna alltid medför en risk att bli brutalt bortkörd av "markägaren". Pappan kan alltså även vara någon för mig okänd bock.

Olle

Tarotstollan
9/11/19, 8:43 PM
#9

Hoppas att de klarar sig!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: