Annons:
Etikettfotografera-djur
Läst 521 ggr
OlleA
2020-01-25 17:32

Råget

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inget av "mina" rådjur den här gången, utan en råget jag träffade på i ett grönområde mitt i samhället Stenungsund idag.

Annons:
Sabah
2020-01-26 10:19
#1

Fin dam det också! 😊


💖🧡💛💚💙💜

Carmarino
2020-01-26 11:12
#2

Ryktet om dig sprider sig. Hon väntade säkert på att bli bjuden på något godis. 😉


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

OlleA
2020-01-26 21:52
#3

Tack Sabah och Carmarino. Det är fint att det finns grönområden i våra städer och samhällen, men vill vi ha kvar djuren måste vi se till att områdena får vara tillräckligt stora. Inte långt från platsen där den här bilden är tagen, brukade jag plocka äpplen till "mina" rådjur i en gammal övergiven trädgård fram till för bara ett par år sedan. Då låg den fd trädgården i ett skogsområde - nu har platsen blivit ett bostadsområde med höga hyreshus. Djuren blir alltmer hopträngda när deras livsmiljöer krymper, och klarar inte att leva hur trångt som helst. Vart ska till exempel fjolårskiden ta vägen när de måste lämna sina mammor till våren, och alla lämpliga platser är upptagna? Risken är stor att de hamnar bland hyreshusen eller vid hårt trafikerade vägar.

Olle

Carmarino
2020-01-27 12:59
#4

Trist att det ska vara så. Å ena sidan behövs bostäder men å andra sidan behöver vi naturen också. 😕


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Upp till toppen
Annons: