Annons:
Etikettfotografera-djur
Läst 364 ggr
OlleA
2/7/20, 9:38 AM

Daphne

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Daphne hade jag inte sett på ett par månader, men igår kväll fick jag se att hon gömde sig bland vass och gräs.

Annons:
OlleA
2/7/20, 9:39 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Snart vågade hon sig ut på det öppna gräset för att beta.

OlleA
2/7/20, 9:40 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Jaha, där är fotografen…

OlleA
2/7/20, 9:41 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Daphne fortsätter över fältet…

OlleA
2/7/20, 9:41 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

…alltid med koll på läget förstås.

OlleA
2/7/20, 9:43 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Färgerna blir inte så bra när fotoljuset är på väg att försvinna, men det är så roligt att se att Daphne lever och mår bra.

Magi-cat
2/7/20, 10:20 AM
#6

Underbara Daphne. 😍


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Carmarino
2/7/20, 10:57 AM
#7

Hon är så fin, och vilka kindpåsar hon har i #0. Hon måste ha tagit en rejäl nypa gräs precis innan. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

OlleA
2/7/20, 9:35 PM
#8

Tack Magi-Cat och Carmarino! Ja, hon ser ut att ha munnen full av mat, men rådjur äter inte gräs. Kanske är det små kvistar hon tuggar på.

Olle

Carmarino
2/8/20, 1:10 PM
#9

#8 Du har väl inte serverat henne tuggummi? 😮😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

OlleA
2/8/20, 1:41 PM
#10

Riktigt så dum var inte ens min dåvarande hyresvärd när jag började med rådjursmatning en gång i tiden. 😉 Hon verkade först se min matplats som en avstjälpningsplats för köksavfall och lade dit en hel del olämpligt som gamla clementiner, halvruttna kålhuvuden och liknande. När jag förklarade att rådjur har känsliga magar och faktiskt inte äter vad som helst, blev hon sur: "Jag tycker inte om att du matar rådjuren!" 😡

Men sedan har det hela rullat på i alla fall! 🙂

Olle

Upp till toppen
Annons: