Annons:
Etikettfotografera-djur
Läst 368 ggr
OlleA
2020-02-22 16:05

Silva i närbild

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

"Mums! Nya, torra foderhögar är utlagda efter förmiddagens oväder!"

Annons:
OlleA
2020-02-22 16:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

"Vill du ta ett porträtt? Bara knäpp!"

OlleA
2020-02-22 16:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

"Kanske från sidan också?"

Sabah
2020-02-22 16:09
#3

❤️


💖🧡💛💚💙💜

Carmarino
2020-02-22 16:18
#4

De börjar bli riktigt vana vid dig nu. 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

JMW
2020-02-22 16:24
#5

Jag blir alldeles tagen av de fina bilderna. Sååå fina!

OlleA
2020-02-22 19:26
#6

Tack för era trevliga kommentarer. Visst är det roligt när djuren kommer nära och vänjer sig vid att det knäpper från mitt öppna köksfönster eller när jag försiktigt gläntar på ytterdörren som här. Däremot försöker jag inte vänja dem vid min närvaro utomhus, för det är inte bra att vilda djur blir alltför orädda.

Olle

Annons:
Carmarino
2020-02-23 13:14
#7

Då är det nog inte dig de har börjat bli vana vid nu, utan knäppet från kameran. 🙂

Så härligt att ha dem så nära att du kan sitta inomhus och gömma dig. Praktiskt att slippa bygga gömsle. 👍 Kan du inte stänga av ljudet på kameran, så att det inte skrämmer bort de djur som inte är lika vana vid det som rådjuren?


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

OlleA
2020-02-23 16:41
#8

Jag tror inte att det går att få min Canon EOS 6D helt ljudlös, men den knäpper inte högre än att de flesta djur inte reagerar så mycket. Min kompaktkamera däremot, Panasonic Lumix DMC-FZ300, går att få helt ljudlös men ger inte fullt så vassa bilder på långt håll och i svagt ljus. Den är bra att ha på resor, kalas mm när jag inte vill skylta för mycket med en stor kamera, men när jag fotograferar vilda djur är det systemkameran som gäller. När jag i min gröna ungdom började intressera mig för att fotografera vilda djur (jag är så gammal att jag tog diabilder på den tiden) var knäppet ett problem för mig. Först hade jag en Canon AE-1 Program, som gav bra bildkvalitet men small så högt att det oftast inte gick att få mer än en bild på ett rådjur (eller annat djur) vid samma tillfälle. En kväll när jag var på ett bildföredrag av naturfotografen Bertil Pettersson, tipsade han mig om att Canon EOS 100 knäppte betydligt tystare. Jag köpte en sådan, och var så nöjd att jag använde den i ganska många år innan jag så småningom gick över till att fotografera digitalt.

Olle

Carmarino
2020-02-23 17:01
#9

Trodde att alla digitalkameror hade funktionen att man kunde stänga av "shuttersound" på kameran. Har inte haft några systemkameror så jag vet inte hur det fungerar på dem, men vad jag minns har jag kunnat välja att stänga av ljudet på alla de digitalkameror jag haft hittills.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Upp till toppen
Annons: