Annons:
Etikettfotografera-djur
Läst 421 ggr
OlleA
2/27/20, 7:35 PM

Skällan

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skällan är en råget som håller till i samma område som Daphne och Ferdinand. Som personlighet är hon deras raka motsats. En skygg, nervös varelse som alltid är på sin vakt.

Annons:
OlleA
2/27/20, 7:39 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

För sådär 5-6 år sedan hörde hon till mina närmaste bland rådjuren i området, men numera ser jag henne sällan. Däremot hör jag henne ibland. Hennes namn kan kanske verka lite elakt, men är samtidigt väldigt passande. Jag vet inget rådjur som skäller så mycket som hon. Att hon har blivit så mycket skyggare på senare år beror säkert på att hon har dålig erfarenhet av människor, kanske i samband med jakt. Det är jag ganska övertygad om.

OlleA
2/27/20, 7:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Det måste vara jobbigt att vara så hypernervös inför allt som låter och rör sig, men å andra sidan är det kanske det som har gjort att hon har klarat sig så här länge. Troligen är hon åtminstone 7-8 år och därmed det äldsta rådjuret jag känner. Möjligen kan Rundöra vara en konkurrent, för ingen av dem var helt ung när jag först lärde känna dem.

Sabah
2/27/20, 8:05 PM
#3

Så fin liten fröken! 😊


💖🧡💛💚💙💜

Carmarino
2/28/20, 9:55 AM
#4

Fina Skällan. Ibland kan det vara bra att vara lite skygg. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

OlleA
2/28/20, 7:02 PM
#5

Tack Sabah och Carmarino! 🙂

Olle

Upp till toppen
Annons: