Annons:
Etikettfotografera-djur
Läst 259 ggr
OlleA
4/4/20, 8:13 AM

Goldie

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Goldie har vågat sig ut på gräset.

Annons:
OlleA
4/4/20, 8:13 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

"Ja, jag ser att du tar kort!"

OlleA
4/4/20, 8:14 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

I de första solstrålarna gör Goldie skäl för sitt namn.

Lussan20
4/4/20, 8:37 AM
#3

Ja öronen är som spunnet guld! Så söt! Mvh/WL🌺

OlleA
4/4/20, 8:51 AM
#4

Tack Wonnalesan! 🙂

Olle

Carmarino
4/4/20, 3:56 PM
#5

Även när hon inte är i solen skimrar hon i riktigt mörkt, rött guld. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

OlleA
4/4/20, 4:13 PM
#6

Jodå, hon är allt en liten guldklimp. 🙂

Olle

Annons:
Lussan20
4/5/20, 8:12 AM
#7

Ja vilken guldklimp, tänk att de alla har ett vackert namn också! Fint!🌺tycker Wonnalesan.

OlleA
4/5/20, 9:38 AM
#8

Tänk om alla kunde respektera de vilda djuren! Idag på morgonen hörde jag grannens tre galna hundar skälla vilt från en stig i närheten. Inte här på matplatsen som väl var, men tillräckligt nära för att rådjuren som var här genast skulle fly upp i skogen. Förhoppningsvis var det inget vilt djur hundarna skällde på. Igår sköt jag iväg en liten knallraket efter en av hundarna efter att den hade jagat iväg Goldie i full fart. Att låta hundar driva vilt är naturligtvis förbjudet så här års, och det kan vara värt att veta att en högdräktig råget mycket väl kan kasta sina kid i förtid om hon blir hetsad av en lös hund.

Olle

Magi-cat
4/5/20, 10:00 AM
#9

Så rund och blank och fin, Hon gör verkligen skäl för sitt namn! 😍

Instämmer i det du skriver, alla borde respektera de vilda djuren! Hundarna vet inte bättre, men deras ägare borde göra det! Så är inte alltid fallet tyvärr. 😕


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Carmarino
4/5/20, 12:52 PM
#10

Det finns tyvärr alltför många dåliga hundägare som har sina hundar lösa i skog och mark trots att det är förbjudet - för de "har stenkoll på dem". Jotack, de är inte alltid ens i närheten av hunden så de ser vad den gör. 😡


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

OlleA
4/5/20, 4:12 PM
#11

Ni har alltför rätt båda två. Det är egentligen hundägarna som är problemet, för om det finns någon skillnad mellan människor och djur är det nog att bara människan kan ta ansvar för sina handlingar. Självklart har ägarna "stenkoll" om man frågar dem. Men allt är tillåtet så länge ingen (med makt) ser vad man gör, eller vad hunden gör. "Och vi som sett hur allt gått till får veta att vi drömt", som Björn Afzelius sjöng. 😕

Olle

Upp till toppen
Annons: