Annons:
Etikettfotografera-djur
Läst 349 ggr
OlleA
4/6/20, 9:04 AM

Får Ville vara med?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Viola och Violetta har kommit fram i skogskanten.

Annons:
OlleA
4/6/20, 9:06 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

"Vem är det som äter av vår mat?" Först trodde jag att det var Gråbo, men han är nog ett moderlöst bockkid. Jag kallar honom Ville, ett namn med anknytning till dagens namnsdag.

OlleA
4/6/20, 9:06 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

"Får du verkligen vara här hos oss?"

OlleA
4/6/20, 9:07 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

"Okej då, det får gå för denna gången".

OlleA
4/6/20, 9:08 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Även nere vid björnbärssnåren vill han vara med.

OlleA
4/6/20, 9:09 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

"Violetta, vi går någonstans där vi får vara i fred!"

OlleA
4/6/20, 9:12 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Det kan inte vara lätt att ha blivit ensam. Jag vet inte om hans mamma har dött eller om han bara har blivit bortstött.

Annons:
OlleA
4/6/20, 9:13 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Viola är nog inte helt förtjust i honom. Som de flesta djurmammor skiljer hon mellan egna barn och andras ungar.

Lussan20
4/6/20, 9:17 AM
#8

Så fina och lillkillen får vara med en liten stund. Många rådjur blir påkörda då de går på landsvägen vid mycket snö, så kommer de inte över snövallarna och blir rädda och springer åt andra hållet rakt på bilarna. Det jag ser mest då vi är ute och åker är påkörda grävlingar, rävar, harar, katter och en gång en liten Ekorre. Mvh/WL🌺

Magi-cat
4/6/20, 9:55 AM
#9

Så fina! 😍


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Carmarino
4/6/20, 12:17 PM
#10

Stackars Ville. Hoppas han hittar någon annan kompis istället. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

OlleA
4/6/20, 2:01 PM
#11

Tack för era kommentarer. Ja, alltför många djur blir påkörda, även här i söder där vi inte har haft många snöflingor denna "vintern". Jag kör inte bil själv, men har ofta blivit förvånad över hur ouppmärksamma många bilförare är. Ibland har jag ropat "Rådjur i diket! Sakta in!" och fått svaret "Hur kunde du se dem???" Då har de ofta gått helt öppet vid vägen. Jag vet att det är en förbjuden åsikt, men menar ändå att många liv (både djur och människor) skulle kunna räddas om bilister kunde vara mer uppmärksamma. Inte för att ALLA djur vid vägarna är lätta att se - det är de verkligen inte. Men är djuren fullt synliga borde man kunna reagera på dem och bromsa.

Ville kommer snart att bli tvungen att gå sin egen väg. Det är livets hårda skola för alla fjolårskid.

Olle

Lussan20
4/7/20, 1:54 PM
#12

Ja som för alla våra barn i vår Herres hage. Unga och dumdristiga rusar de ut i livet. Oftast bara turen att de överlever. Tack Olle för alla fina foto du lägger ut. Extra roligt nu då man är isolerad pga Corona! Mvh/WL🌺

OlleA
4/7/20, 10:31 PM
#13

Tack Wonnalesan. Visst är det roligt att kunna glädja folk lite i dessa tider. Jag är så tacksam över att få bo mitt i naturen och ha alla djur omkring mig. De betyder så mycket, inte minst nu när man ska vara så försiktig med att träffa folk. Naturen och djuren bryr sig inte om vad som händer i människornas värld, utan ser bara att det är underbara, soliga vårdagar fulla av liv.

Olle

Annons:
OlleA
4/8/20, 10:51 AM
#14

Jag tror att vi kan glömma Ville, för bilderna i den här tråden visar med stor sannolikhet Gråbo trots allt. Idag gick han för sig själv ganska länge innan Bruno till slut dök upp. Då anslöt han sig till honom ett tag, men snart gick de åt varsitt håll igen. De börjar bli alltmer självständiga, även om Gråbo helt klart är nyfiken på andra rådjur. Men var är mamma Silva? Henne har jag inte sett på ganska länge.

Olle

Carmarino
4/8/20, 11:34 AM
#15

Vi får hoppas på att Silva dyker upp snart.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Lussan20
4/8/20, 1:43 PM
#16

Vi håller alla tummar!🌺Wonnalesan

Upp till toppen
Annons: