Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-hård
Läst 749 ggr
FridaW
0

(H) Fåglar

Jag var under hela förra veckan i Norge på semester och tog då en hel del bilder på diverse fåglar. Mitt främsta motiv var de vackra lunnefåglarna, men några måsar och även några havsörnar fastnade på bild. Kritik uppskattas!

Hälsningar Frida
fridawestergren.com

FridaW
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bild nr 1, föreställer en lunnefågel uppe på Runde.

Hälsningar Frida
fridawestergren.com

FridaW
3

Bild nr 2, föreställer en mås.

Hälsningar Frida
fridawestergren.com

Hanna
0

Å vilken mysbild! ÄLSKAR Lunnefåglar 😍

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

FridaW
2

Bild nr 3, föreställer en mås.

Hälsningar Frida
fridawestergren.com

FridaW
0

#3 Det gör jag också, dom är otroligt vackra! :)

Hälsningar Frida
fridawestergren.com

lizaohman
0

Bild 1: Älskar Lunnefåglar och det här är en kalasbild vad gäller skärpa och färg samt bakgrund (som inte stör). Kolla in "minen" på fågeln 😍 och kom med förslag på vad den tänker eller säger - det kunde vara kul att höra! Beskär bilden så fågeln är i centrum bara.

lizaohman
0

Bild 3: Ett gammalt trick inom målning är att föra ögat upp mot högra hörnet, det lyfter blicken. Den vinkel som marken har i ditt foto sänker blicken och motverkar känslan av flykt när fågeln lyfter. Kan du vända bilden i ett foto-program?  Jag vet inte, det är min man som är experten på fotoprogram.

Bild 2: En rent andlig bild som får mig att tänka på en ängel. Jag hade gärna sett måsen med enbart vit bakgrund och i mitten av bilden. Denna bild gick rakt in i hjärtat!

FridaW
0

#6-7 Tack så mycket för kritiken! Kul att höra vad du tycker om bilderna!

Gällande bild 1 så tror jag mer att den är väldigt nyfiken på alla personer som stod runt omkring den, samt var väldigt varsam var alla stod. Den flög nämligen iväg strax efter att jag tog den här bilden och den kollade runt ganska mycket för att hitta en lucka mellan oss som den kunde flyga igenom. Det var ca åtta fotografer runt lunnefågeln då boet finns i stenarna två meter bort från där jag stod.

Tack så jättemycket för dina tankar kring bild nr 2! Jag ska testa att redigera bort berget i bakgrunden, har haft lite tankar kring att göra det men det blev aldrig av.

Jag har aldrig riktigt tänkt på det att blicken ska börja i högra hörnet. Vet inte riktigt hur jag känner för att vända bild nr 3 då det för mig ger helt fel perspektiv av vad jag såg. Brukar inte ändra mina bilder på det sättet ens när det behövs då jag känner att det inte längre visar vad jag hade framför mig när jag tog bilden. Men det är en intressant tanke och inget som jag har tänkt på tidigare, ska tänka på det i fortsättningen när jag komponerar mina bilder.

Hälsningar Frida
fridawestergren.com

Martin
0

Tre mycket bra bilder. Lunnen är också en av mina favoritfåglar och jag har väl en tanke om att någon gång komma iväg och fotografera, Runde har jag hört mycket gott om överlag (något du kan rekommendera? - vill du inte blanda in det i tråden får du gärna skicka pm).

Tycker det är en klassisk Lunnebild. En sådan som jag tror alla vill ha med sig hem från en resa på Runde mfl ställen.

Andligt och änglalikt sade någon om bild 2 och det är bara att hålla med. High-key när det är som bäst. Mycket trivsam bild som gillas!

Avstampet i bild 3 med den magnifika bakgrunden. Lugn, harmoni och vad mer kan man begära? Inte mycket. Vackert!

mvh Martin

fluffis
0

Jättehärliga bilder!

FridaW
0

#9 Tack så mycket för dina fina kommentarer om bilderna! Alltid kul att veta vad andra tycker och tänker om mina bilder! Skickar PM ang. Runde.

#10 Tack så mycket!

Hälsningar Frida
fridawestergren.com

BlackandBlue
0

så himla fina bilder! du är verkligen r´jätteduktig! älskar bilderna på måsarna du får med sånna fina känslor i de bilderna! Bra jobbat!

// Claudia Bertheau

BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com

FridaW
0

#12 Tack så mycket! Kul att du gillar mina bilder! Blir alltid lika glad över att höra andras åsikter om bilderna, det uppskattas!

Hälsningar Frida
fridawestergren.com