Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettallmänt
Läst 2191 ggr
Nicolina
0

Skansen!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Var på Skansen med en kompis för ett par veckor sen och självklart så måste man ju fota då! Och nu tänkte jag höra om lite kritik och tips för vidare bättre resultat! Alla bilder är beskärna, några har jag ökat kontrasten på annars är de helt oredigerade! 
Kameran är en väldigt enkelt och simpel historia med dålig zoom!  

Först ut är en liten "Timon"…

Nicolina
0

Nästa är desamma som ovan! En liten "Timon"!

Nicolina
0

Två "badälskare"!

Nicolina
0

Min personliga favorit, inte för att bilden är så nämvärd men "herr nöff" var rätt charmig där han låg i solen!

Nicolina
0

Sen kom vi till Akvariet!

Nämvärt nu är att alla bilderna är tagna genom glas!

Nicolina
0

Ännu en grön orm! Denna ömsar dock!

Nicolina
0

Grön orm igen, denna gång med en skink!

Lizzan
0

Fina bilder, är särskilt imponerad över hur fina bilder du fick genom glas

Nicolina
0

Sen har jag en bild med två olika beskärningar och skulle vilja höra vilken som är bäst? Alltså vilken som ger ormen mest rättvisa i bilden…

Nicolina
0

Samma bild som ovan då fast med annan beskärning!

Som sagt kommentera gärna vad ni tycker och tänker om bilderna! Råd tas tacksamt emot = )

Nicolina
0

#7 Tack! Kan säga att dessa var de få som blev bra genom glaset, resten av de ungefär 30 bilder jag tog blev mest sudd…

Lizzan
0

Tycker att den första bilden på ormen vid blomman var finast, men det är en smaksak

Nicolina
0

#11 Okej, tack! Jo det kan nog vara en smaksak! Själv är jag nog mest försjust i bild 2!

Martin
0

Gillar ormbilderna bäst, och den första på den gröna (smaragd- eller diamantpyton är det va?) är klockrent bäst - gillar faktiskt beskärningen trots att hela inte är med. Bilden med skinken är också bra, men saknade ormens huvud där (jag vet - svårt att regissera djuren och man kan inte få allt) Skrattande

Angående frågan om bildbeskärningen på den svarta ormen, så gillar jag alternativ ett bäst. På den andra tycker jag huvudet blir för centrerat och det blir svårt att fokusera på något, blicken fladdrar mest runt.

mvh Martin

Nicolina
0

#13 Tack så mycket! Jo den första bilden på den gröna ormen gillar jag också bäst! Har dock inte en aning om vad det är för art så det kan jag inte svara på. Gillar också beskärningen på den, men där var det inte så mycket att välja på egentligen då öppningen in i terrariet är precis en millimeter utanför beskärningen.

Och bilden på skinken och ormen är jag själv inte nöjd riktigt med alls, så jag inte ens fick med huvet på orginalbilden! Sätter in den så kan du kika om du vill. Lite synd för det hade ju gjort bilden bättre!

Jaha, där ser man om den svarta ormen! Det du säger har jag själv inte ens haft en tanke på. Jag blir liksom själv fångad av ormens ögon i bild två och kan fokusera bättre där än på bild ett där jag inte riktigt kan bestämma vart jag ska titta… tänk så olika man kan tycka!