(H) Kritik - Hundar i skogen
Tog ut hundarna idag för att fota en sväng i skogen när det var så fint ljus. Är extremt nöjd med vilderna så skulle verkligen vilja ha kritik på två av dem! :D
Nikon D7000 - Nikkor 50mm f1.8 + Reflexskärm
//Nikita.S
Through the camera, I see the world in a whole new way... www.NS-photo.weebly.com - www.fotosmurf.webblogg.se
andra bilden…
//Nikita.S
Through the camera, I see the world in a whole new way... www.NS-photo.weebly.com - www.fotosmurf.webblogg.se
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ojoj den första är ju grym;););)
#2, Tack så mycket! :D
//Nikita.S
Den första bilden är verkligen superfin!
Älskar ljuset i bilden, det ser verkligen mysigt ut. Och hundens fridfullhet gör bilden lite magisk.
Gillar även hur bilden är beskuren :)
Tycker verkligen du ska hänga upp denna på väggen.
// Sofia
#4 Tack så jättemycket! :D Jaa, jag börjar fundera på det ^^
//Nikita.S
Gud vilka fina bilder, speciellt den första! 
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jättefina bilder! Bara för att dom är så fina ska jag vara lite petig
den första tycker jag är jättefin, men skulle möjligen vilja ha lite mer utrymme nedåt i bilden då det är tajtare där än uptill. Den är också lite gul i färgen, vet inte om du redigerat så? (kan vara min skärm också, denna är inte kalibrerad). Men jag tycker att effekten av det blev ganska häftig ändå.
det ser ut att vara motljus i bildenra, men du har snyggt ljus på hundarna ändå. Snyggt jobbat 
HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.
#6 Tack så mycket! (:
#7 Tackar, ja, jag ville ju ha hård kritik på dem (: Du kan ha rätt i att den är hårt beskuren nedtill, men annars tyckte jag att blicken for mycket mer på tassarna än på ögon/huvud. Så det var denna lösning jag kom på.
Gul, kan hända, inget jag tänkt på då hunden är väldigt gul i sig. Har dock inte gjort den mer gul, har mer försökt få fram de gröna då den var liiite för lila tidigare :)
Ja, dom är fotade i motljus, tack vara reflexskärmen fick jag till ljuset på hundarna, och måste säga att det ser ut att vara lättare än det är att fota med reflexskärm ^^
//Nikita.S
#8 det ser ut lite som ett gulnat fotografi, jag tyckte det var ganska häftigt. Men det kan vara skärmen för jag står i våran butik, och skärmen är inte så bra 
det du skrev om tassarna, så tror jag att du har rätt. Det är ju du som har bäst koll, och har du testat och kom fram till att detta är bäst så är det säkert så 
Det är jättesvårt att fota med reflexskärm om man är själv! Speciellt om man har stor reflexskärm och tung kamera haha. plus hundar att hålla koll på
Jag har nästan blåst bort med reflexskärmen ibland, men vad gör man inte 
#9, okej, ja jag vet faktiskt inte om jag tycker den är gul ^^
Jaa, eller det var ju vad jag tyckte, alla har ju olika smak om saker och ting :)
Vet precis vad du menar. Min är inte så stor, tror jag, har inte mätt den (gjort den själv) så har ingen aning, är rektangulär iaf xD
Men kameran är väl inte så värst tung, hade mer problem med att reflexskärmen skulle blåsa bort, för även om jag var i skogen så var det inte speciellt lä där ;)
//Nikita.S
Nej jag tycker inte att den är särskilt gul :) Om du skulle göra den kallare så tror jag hela bilden skulle tappa sin charm faktiskt.
// Sofia
#11, Okej, så bra… men skulle den första bilden bli bra på en utskrift tror ni?
Sen undrar jag om ni vet någon bra men inte allt för dyr sida där man kan beställa hem utskrifter? (:
//Nikita.S
#10 sitter vid min andra skäm nu (kalibrerad) och här ser den helt annorlunda ut i färgen! haha är nog butiksskärmen som är så gammal att den får alla bilder att gulna ;) Dock så gillar jag fortfarande färgtonen i bilden, tycker den är charmig
#13, haha okej (: Men det är väl bra då att det fortfarande ser bra ut ^^
//Nikita.S
Gillar verkligen den första bilden, ser helt magisk ut!
den andra bilden hade nog tjänat lite på att inte vara så tajt beskuren, speciellt lite mer luft åt det håll hunden tittar, men är inget proffs :)
jag gjorde upp en eld för dig, nu brinner hela skogen.
Håller med många andra att den första bilden var sjukt bra! Jätte fin, älskar att ljuset gör att det ser magiskt/sagolikt ut! :)
#15, Tack så mycket (:
Den är faktiskt inte beskärd, bara upprätad ^^ Borde kanske ha backat lite mer men visste inte hur långt jag kunde backa utan att hon skulle följa efter (:
#16 Tack så hemskt mycket! :D
//Nikita.S
Den första är helt underbar. Hur stor reflexskärm använde du? Vilken färg? Behöver man vara två, eller hur höll du reflexskärmen?
#18, Tack :D Nja, vet inte riktigt hur stor den är, gjorde den själv och den e fyrkantig… men kanske ca 100x60 med silver(folie) (: Njaa, jag höll i den, eller så lutade jag den mot en kvist ^^
//Nikita.S
Det är blandras eller? Vilka raser är det? Den första bilden är helt perfekt! Nedersta är också bra, tycker du får göra tavla av båda :)
Alltså, den första bilden är underbar!
den andra bilden, där känns det som om hunden tittar ut ur bilden lite, hade gärna haft liiiiiiiiiite mer luft åt vänster :)
Åh gud.. Tappade luften lite när jag såg den första :P
//doge
En gång har jag fått bilder utskrivna på fotopapper på Expert :)
Då gick jag bara dit med bilden på ett USB-minne och så hade dom nån maskin där. Minns inte vad det kostade, men det var inte så farligt dyrt iallafall :P
Sajtvärd på Lajv och medarbetare på Ätstörningar :)
Gud så vackra!
Undrar också vilka raser det är.
I can't drown my demons, they know how to swim.
Älskar den första bilden! Hela hunden är med, den tittar in i bilden och så ljuset i den är helt underbart!