Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-lätt
Läst 506 ggr
Equipage
0

Stallkatt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Först tänkte jag lägga in bilden i en tema-tråd, men kom då på att man oftast inte får så många komentarer om den =) Nu vill jag ha kritik på vad jag kunde ha gjort bättre och vad som redan är bra med den. Jag har inte redigerad den ett dugg förutom förminskning och signaturen - jag har tagit den från min hemsida. Kamera är Canon EOS 400D, objektiv 18-55mm.

/LinDA

Martin
0

Fokusen på katten tycker jag blev bra, men tycker att resten av fotot blev lite för utfrätt (för ljust). Gillar annars kompositionen!

mvh Martin

Puma77
0

Gillar kortet på katten o sen att du satt loggan i det ljusa. Det får en verkligen att titta på ögonen på katten som är i fokus.

Gillar denna bild skarpt.

//Pia

Equipage
0

#1 Jo, det blev lite ljust men samtidigt tycker jag att det passar till kattens färg. Tack båda två för komentarer!

NEMi-
0

Snyggt! Dock lite synd att du klippte av öronen. Annars gillar jag verkligen bilden!

Equipage
0

#4 Ja, det tyckte jag också var synd när jag först såg den. Men jag tyckte att det blev bättre när jag klippte av så mycket nertill. Jag har alltså inte kapat öronen med flit, jag tog kortet utan att titta i sökaren ;)