Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-hård
Läst 4866 ggr
[FiaArne]1
1

(H) Kaninunge

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Detta är då min kompis kaninunge som jag fotade lite i somras. Blev ganska nöjd med den här bilden men det känns som att det kan förbättras. Om ni har några tankar så skriv gärna!

Jessicahagstrom94
0

Min tanke är att den inte skulle ha varit så centrerad, att den skulle ha haft mer luft åt det håll den tittar eller mindre luft bakom🙂

Lite mer färg alternativt kontrast också kanske🤔

Martin
0

Du har ett väldigt kort skärpedjup och det känns som att det sitter på frambenen/"bröstpartiet" vilket gör att ansiktet och ögat blir lite ur fokus. Oftast uppfattas skärpan på en bild efter hur skärpan på ögat är, är det skarpt upplevs bilden skarp och tvärtom. Här är skärpa i denna bilden, men jag tycker den sitter fel - den skulle suttit i ansiktet/ögat. Så antingen lite större skärpedjup, eller skärpan lite högre upp i bilden.

Tycker också att bilden kunde vunnit på att kaninen inte varit centrerad, kanske beskära den lite till vänster?

mvh Martin

fluffis
0

Jag tycker att bilden är supergullig och har inget att klaga på förutom lite för kort avstånd. Jag gillar mest färgerna, dova med ändå färggranna på något sätt. Jag gillar att kaninen är centrerad 🙂