Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-medel
Läst 350 ggr
[mandyK]
0

(M) Fågel

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hade gärna tagit lite kritik på den här bilden, både ris och ros! Gärna många synpunkter om vad jag kan göra bättre eftersom jag är ivrig att utvecklas inom mitt fotointresse! :)

[Wraith]
0

Jag gillar bilden även om den är väldigt överexponerad i det vita, men i denna bild så är det riktigt snyggt:) Det jag dock inte gillar är beskärningen, att både tårna och vingspetsen saknas drar ner intrycket. Om bara en av delarna saknades så hade det varit bättre, men om man ska kapa något så borde man beskära mer av objektet, tex mer av vingen.

Lite mer utrymme på sidorna hade jag velat se och även lite mer till vänster, men inte för mycket. Vill ändå få känslan att fågeln flyger ut ur bild så att säga.

Men jag gillar de lite bleka färgerna.

[mandyK]
0

Haha jo jag är medveten om beskärningen men i detta fall är bilden faktiskt inte beskuren överhuvudtaget, utan jag fångade fågeln i det här "formatet" så det fanns tyvärr inte så mycket att göra åt det, utom möjligen skära bort lite mer av den som du föreslog så det ska jag experimentera lite med ;) Tack så mycket!!

Martin
0

Jag tycker att den är för överexponerad (måsar är svåra, men bra övningsobjekt!), och jag tycker också att det saknas lite skärpa. Går inte att se vad du har haft för slutartid men jag tror att den har varit lite för lång vilket medför oskärpa även om fokusen varit rätt.

Egentligen tycker jag att den är lite för långt till vänster, men om komponeringen är sådan för att man skall få intrycket av att måsen flyger ur bild så köper jag det, men då hade jag ändå velat ha lite mer luft ovan och/eller under.

mvh Martin