Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-hård
Läst 672 ggr
Peak303
2

(H) Kanin

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skulle önska kritik på denna bilden.
Nikon D7000 & Sigma 70-200mm f/2.8.
Exif finns kvar för den som är intresserad.

Själv är jag nöjd så skulle vara kul att höra vad andra tycker.

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

nlinds
0

bra fokus på kaninen. kopplet/selen är väldigt störande enligt mig, samt det "suddiga gräset" framför som sticker upp, hade gärna velat se bilden liiite mer uppåt. Alltså inte i markhöjd. Mer kan jag inte komma på 🙂

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

Moalinn
0

Jag säger lite som #1. Det är bra fokus och jag gillar ljuset men jag hade gått upp lite med kameran för att få ett bättre perspektiv. Däremot stör jag mig inte på förgrunden, älskar förgrunder men tycker inte att perspektivet gör kaninen rättvisa. Vet hur det är med koppel och sele så det tänker jag inte lägga någon energi på, det jag tycker är lite störande är grenen till höger om kaninen. Hade jag varit du hade jag också beskurit den något, placerat mer åt vänster och fått mer kanin och mindre bakgrund!

Men det är en jättefin bild med ett fint uttryck hos kaninen. 😃

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Peak303
0

#1: Tack för kritiken! :)

#2: Jo koppel är svårt att styra med kaniner om man inte vill ha kompostgaller, men tycker koppel ser snyggare ut i den jämförelsen. Om man tänker på bakgrund! :)

Grenen till höger kan jag hålla med om. Beskärningen är något jag funderade lite smått på. Tänker ev. skriva ut denna bild för "Pingu hyllan" jag ska ha. Men var lite kluven om just hur bra jag lyckats beskära!

Jag valde att ta bilden så pass långt ner då jag verkligen vill hamna i kaninens nivå och få ljuset på bästa sätt bakom. :)

-'  Malin Hultman

Emlielki
0

Det enda jag stör mig på är placeringen av kaninen i bilden. Det är lite för mycket luft runt och kaninen känns lite för centrerad, jag skulle vilja ha kaninen placerad på den vänstra tredjedelslinjen och då beskära bilden till vänster och över. Men inte för mycket, Bakgrunden bidrar bra till bilden, men den är något för "mycket" just nu. :)

/ Line Kinnari

www.linekinnari.se - Portfolio 

P4go
0

Kanske bara är datorn jag sitter på men hittar inte riktigt fokus. Hela bilden känns lite som det inte är 100 fokus på kaninen utan ser lite suddig ut.

Men, Den var väldigt väldigt fin ändå :)

Det som överhuvudtaget är värt att göras, är värt att göras bra.

Peak303
0

#4: Jo placeringen känner jag med att den kunde varit bättre! :)

#5: Jag tycker att fokusen sitter på nosen och örat till höger. :)
Tack!

-'  Malin Hultman