Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettertävlingarartikel
Läst 1738 ggr
Mari
0

Omröstning: December

Nu är det dags att rösta fram vinnaren för december i vår tävling Djurfotografen 2013. Denna omgång lämnades det in 7 st godkända bilder, så välj länge och väl innan ni lämnar er röst.

Reglerna för omröstningen är:

1. Man får inte rösta på sin egen bild.

2. För att en röst skall räknas måste man i röstningstråden skriva en kommentar om bilden, och då är det en enklare form av kritik vi menar. Röster som inte säger något om bilden fotografiskt (t.ex. "naaw" eller "sööööt" kommer inte att räknas - man måste motivera varför man tycker att fotot är bra).

3. De tre som får flest röster tilldelas poäng, 1an = 5p, 2an = 3p och 3an = 1p, vid samma slutpoäng i omröstningen får båda/alla bidragen samma poäng. Poängen räknas sedan ihop under tävlingens gång för att sedan kunna utse den fotograf som blir tilldelad titeln Djurfotograf 2013 här på iFokus.

Sista dag att rösta är 2013-12-31 kl 24.00.
Obs, bidragens numrering är under respektive bild.

Bidrag nr 1

Bidrag nr 2

Bidrag nr 3

Bidrag nr 4

Bidrag nr 5

Bidrag nr 6

Bidrag nr 7

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Hanna
0

Jag röstar på bidrag nummer två! Dels för att jag vet hur gaalet svårt det är att fotografera katter (😃) men även för att jag gillar dess enkelhet men även att det är vissa detaljer som gör sig så bra ihop.
Jag gillar verkligen att det känns som att katten vill vara med på bild och att det inte är påtvingat, vilket får en lugn och mysig vinterbild.
Kan även tillägga att jag gillar bakgrundens färgval med tanke på kattens vackra ögon.

Lugn och mysig vinterbild helt enkelt!

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

Ebbzenbabbzen
0

Bild nummer 3, jag älskar verkligen färgerna, fokuset, hundens blick och ställning! Tycker att allt passar ihop på bilden!

Friends are like potatoes, if you eat them they die….;) 🐹🐴🏇 appelkvistens.weebly.com

[Teddies matte]
0

I Mozilla syns bara halva bilderna.

Mari
0

#3 Vad konstigt! Blir det lika om du klickar på bilderna för att se dem stort?

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

[Teddies matte]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#4 Det går inte att klicka dem större eftersom man bara ser halva bilden, såhär blir det alltid för mig och många andra i mozilla när det laddas upp bilder utan att förminskas. Så här;

Kollade nyss i Explorer och likadant då också.

Mari
0

#5 Konstigt, jag kollade explorer och där fungerar det för mig. Tråkigt. Får testa förminska bilderna senare under dagen och se om det fungerar bättre. Annars vill jag tipsa om chrome som jag tycker är en trevlig webbläsare som hittills fungerat väldigt bra för mig

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Hanna
0

#5 Jag har haft samma problem i FF, men i Chrome syns de som de ska.

lili3337
0

Jag röstar på bidrag nr. 2 jag med! Skrattar

Otroligt fin bild och katt. Bra skärpa och ljus, gillar att kattens blåa ögon matchar bakgrunden Glad

Glada hälsningar från lilla mig! Regnbåge

Nedakh
0

Röstar på bidrag 2! Glad

Hanna
0

#9 Glöm inte motivering. :)

DixieBC
0

Jag röstar på bidrag nummer 3! Så himla underbar bild! Man ser verkligen hundens lekfulla blick ock härliga kroppsspråk!🙂

Besök gärna min blogg - Minsvartvita

Mari
0

Nu är bilderna förminskade så jag hoppas ni med firefox och explorer ser hela bilderna. Säg gärna till om ni fortfarande inte ser så vi vet om det!

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

emeliagranstrom
0

Jag röstar på bidrag nummer 4 - Så otroligt härlig bild och leksaken som är i luften ger lite färg till bilden så den inte ser så svart-vit-vintrig ut!

[Teddies matte]
0

Nu syns de också i Firefox!

Röstar på nummer 2, underbar bild, fina färger som passar bra ihop med motivet, katten som tittar in i kameran och snön som blir det där lilla extra.

Vinsla
0

Röstar på bild 2

fantastiska klara färger men ändå mjukt fokus på katten och dom fina ögonen. Bra närvaro

Titta gärna på min hemsida där jag har massor av pysseltillbehör för dina projekt!  www.ninjamoffen.se

Fridaaaa
0

Bidrag 3

Härliga hundar, fina färger, bra ljus, bra skärpa.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

UrchinFamiljen
0

Bidrag nr 1. Fint fångat, bra skärpa.

Fingal Silver ♥ Tay Urchin Ceder Juniper Besök gärna min fotoblogg på rattien.weebly.com!

majlar
0

Jag röstar på bild nr 3. 

En underbar busig och vacker bild. Härligt ljus och fina färger mot snön. Gillar speciellt det blåa ögat. Riktigt tjusig vinterbild.

TurboFart
0

Bidrag nummer 2! :)

Jättefint porträtt på en otroligt vacker katt! Älskar att fokusen sitter jättefint på ögonen & ansiktet. Bra närvaro på katten, gillar blicken :)

http://hannnafoto.blogg.se

Stormblomma
0

Jag röstar på nummer 2! Härligt genomtänkt och riktig Decemberkänsla :)

Med vänliga hälsningar
Sandra och flocken

http://wingforsflocken.blogspot.com/

keptak
0

Jag röstar på bidrag nr 3 då jag får känslan av att hundarna har kul. När jag först såg bilden så log jag, den är rolig att titta på. Ett bra fångat ögonblick!

Katzuki
0

Nr 2 får min röst, jag gillar färgerna i bilden då de matchar kattens färger fint. Idén med grenarna och fågeln gör att bilden får vinterstämning även vid inomhus fotografering :)

Mvh, Sara

S*Capsicum's, www.capsicumcats.se

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

Inlägget är låst för nya kommentarer