Måla av dina bilder
Även om jag tycker om att måla/rita djur gör jag det inte särskilt ofta eftersom jag har svårt att hitta referensbilder att måla av, så jag undrar om det finns några medlemmar här på sidan som har bilder som jag skulle kunna få tillåtelse att använda mig av?
Oftast gör jag bara skisser eller bilder till mig själv, vänner eller familj. Men då och då undrar vissa om de kan köpa mina målningar, så jag skulle gärna vilja ha tillåtelse av fotografen att sälja vidare. Ni får använda den digitala kopian av målningen hur ni vill (gratis självklart) och har störst rätt till orginalet om det blir till salu. Om ni är intresserade av att köpa d.v.s.
Så om ni har några bilder jag skulle kunna få måla av hade jag varit väldigt tacksam 😃
~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~
Du får gärna använda mina foton som referens! ^^
De enda jag vill se är resultatet, samt en länk till min fotosida (om du lägger ut det på nätet) :)
Mina foton: http://www.flickr.com/photos/msfelicious/
#1 Väldigt vackra bilder, tack så mycket!
#Hanna Älskar din pytons ögon 😍
Tack. Han är jättefin tycker jag också! 😃
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
#10 Tack så mycket!
Djurfoto är min specialité så vad är det för djur du är på jakt efter? Har bilder på några örnar, buffalos, kossor och kalvar i mängder, ett par hästar men hästar är inte min starka sida, några åsnebilder som blivit rätt så bra, några humoristiska bilder, hundar, katter… präriehundar, jättesköldpadda… herregud jag har både det ena och det andra. *S*
Av de roliga bilderna är nog denna min favorit. :)
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Tack så mycker Cahira! Hade varit intressant att se lite bilder på örnar, buffalos och präriehundar. Tycker att djur som man inte ser särsklit ofta är väldigt vackra 😃
Övar mest på vattenfärger just nu känns det som, så färgglada fåglar eller andra djur uppskattas mycket.
Sjöhästen och kossan som räcker ut tungan kommer säkert hamna någonstans i skissblocket!
Då ska vi rota i arkivet! 😃
Mycket mer ovanligt än såhär blir det nog inte. :) Takin! http://sv.wikipedia.org/wiki/Takin
Tack så jätte mycket Cahira! Väldigt vackra djur du hade där, älskar huvudformen på Bisonoxar så det kommer det säkert bli något av i framtiden! 😍
#34 Tack så mycket, väldigt bra bild med tydliga detaljer!
#36 Självklart, jag kan lägga upp dem här i tråden eller skicka dem i ett PM. Kommer antagligen lägga upp några på min hemsida eller teckning/konstnärer.ifokus också 🙂
Kände för att rita idag så jag skissade några av era bilder 😃
Nästa gång jag ritar av något kommer jag skicka dem i ett PM istället till personen vars bild jag använde mig av och lägga upp dem på teckning.ifokus eller min hemsida, eftersom det här är ett fotoforum vill jag inte spamma med teckningar 🤐
#39 Otroligt fint gjort!
Har hundratals med bilder på min hund på min facebooksida, du får gärna kolla där om du hittar några intressanta bilder om du är intresserad av att måla hundar också. Jag vet inte hur han skulle vara att måla, men att fotografera är han väldigt rolig då han har vackra färger och starka kontraster. :)
#40 Tack så mycket!
Extremt vacker hund 😍Vad är han för ras?
Jag har inte facebook så tyvärr kan jag inte se dina bilder 😕
Tack, visst är han! ❤️ Han är en australian shepherd :)
Aha, ja då var ju det inte till mycket hjälp för dig! ^^ Men om du skulle vilja se fler bilder så skulle jag kunna skicka till dig i PM eller i mail. Tänkte först att jag kunde ladda upp på bloggen men de får så dålig upplösning då tyvärr.
#42 Om du inte skulle ha någonting emot det hade det varit jätte snällt!
#39 Vilken talang du har, helt otroligt! Älskar verkligen bilden :D
Galet duktig är du! :)
#44 och #45 Tack så jätte mycket, glad att ni gillar dem!
Åh så fint!! Avis! vill också kunna måla så fint!
#47 Tack så mycket! Det kan du säkert bara du försöker 😃
#Hanna Har suttit här ett tag och funderat på om jag skulle ta och rita en orm eller något nån dag, du har möjligtvis inte lite fler bilder på dina vackra reptiler? Behöver inte bara vara ormar, alla djur uppskattas 😃
#49 Har massssor utav bilder! 😉 Har du någon mailadress så skickar jag gärna ett gäng. :) Vill du att bakgrunderna ska vara bra så att du kan ha med dem också eller räcker det med att reptilen är skarp och syns tydligt? :)
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
jag har verkligen en oändlighet av djurbilder :s hehe lite finns på min hemsida claudiabertheau.se.
annars kan du ju alltid höra av dig om det är något speciellt du är ute efter :) hästar, hundar, katter, kaniner, hamstrar, insekter, är det jag har mest på men även andra djur kan förekomma :)
// Claudia Bertheau
BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com
#51 Tack så jätte mycket, såg några kattbilder där som verkar roliga att rita av någon gång!
#52 gör gärna det :D
// Claudia Bertheau
BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com
Du får välja och vraka i min blogg om du vill, du är väldigt duktig!
Länk finns i min signatur🙂
Vill gärna se resultatet om du väljer att rita någon😊
#54 Tack så mycket Jessica!
Jag har bilder på djur. Du kan ju titta in på min blogg och bläddra igenom bilderna om du vill och om du hittar något intressant kan du ju skicka ett pm. Jag har även fler bilder än vad som visas på bloggen.
Mvh Sabine
#58 Den där såg verkligen ut att vara rolig att rita av, tack så mycket!
#60 Tack så mycket!
#62 Väldigt vacker!